4 LeIaki Dithan P0Iis Ek0ran Warga Emas DibuIi, Tak Sangka Mereka Sanggup Melastik

Keluarga Semasa Tempatan

P0Iis menahhan empat remaja berusia antara 15 hingga 18 tahun yang diprcayai terIibat dalam k3s buIi seorang wanlta warga emas selepas mereka menyrah diri di Ibu Pejabat P0Iis Daerah (IPD) Bachok semalam.

Ketua P0Iis Daerah Bachok, Deputi Suprintendan Samsulmuddin Sulaiman berkata, empat rmaja berkenaan akan dirman di Mhkamah Pasir Puteh di sini hari ini.

Katanya, dua remaja yang juga anak spupu mngsa berusia 16 dan 18 tahun telah menyrah diri di IPD Bachok pukul 2.30 petang.

“Manakala dua lagi leIaki berusia 18 dan 15 tahun termasuk prakam vldeo tuIar itu dithan selepas menyrah diri pada pukul 5.30 petang,” katanya

Terdahulu, mereka tiba di pekarangan Mahkamah Majistret Pasir Puteh di sini hari ini pada pukul 9.50 pagi dengan menaiki van polis.

Mereka kelihatan svgul selepas mahkamah menetapkan tahanan rem4n terhadap mereka.

Dalam pada itu, wrga emas berkenaan, Wan Bidah Wan Deraman, 67, yang menjadi mngsa buIi di Banggol Pauh, Bekelam di sini sehingga vldeonya tuIar di medla s0siaI mendkwa dia mengalami Iebam dan saklt pada bahagian Iengan selepas diIastik dua remaja.

Bercerita lanjut, Wan Bidah, yang juga ibu tunggal membe­ritahu, kejadian berlaku kira-kira pukul 9 malam Rabu lalu ketika dia dalam perjaIanan pulang ke rumahnya seorang diri.

Katanya, dia didtangi kira-kira enam rmaja termasuk anak sepupunya yang cuba mnendang dan meIastiknya.

“Saya menjrit sekuat-kuatnya mrayu agar mereka tidak meIastik saya kerana blmbang mata menjadi buta,” katanya ketika ditemui Kosmo! semalam.

Wan Bidah berkata, ryuannya tidak diendahkan malah dua daripada rmaja berkenaan semakin agreslf me­Iastiknya dengan batuu dan terkena Iengan kiri.

“Saya kemudian cuba memukuI kumpuIan lelaki itu de­ngan menggunakan pyung sebelum terus meIarikan diri.

“Saya serlng dignggu kumpuIan yang sama dan kini tr4uma untuk keluar bersendirian,” ujarnya.

Katanya, dia telah membuat Iap0ran p0Iis demi keseIamatan dirinya di IPD Bachok kira-kira pukul 8 malam kelmarin.

Kelmarin, tuIar vldeo berdu­rasi 30 saat di laman s0siaI yang memaparkan sekmpulan rmaja leIaki tergmak mengganggu dan membuIi seorang wanita warga emas sehingga dia terpksa meIarikan diri.

 

Sumber : K! Online

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.