‘Adik reda pvtus jari, jadikan ia iktibar’ – Abang

Keluarga Tempatan

Rantau Panjang: “Ketika kejad1an, saya di dalam rumah sebelum berl4ri keluar apabila mendengar bunyi mercvn yang menyebabkan jari adik saya h4ncur,” kata Khairul Azwan Che Ghani, 25.

Dia adalah abang kepada Aiman Hakim Che Ghani, 19, yang pvtus jari telunjuk tangan kanan akibat bermain ‘mercvn bola’ seorang diri di hadapan rumahnya di Kampung Banggol Kulim, di sini, 8.30 malam, Sabtu lalu.

KEADAAN tangan Aiman Hakim akibat bermain mercun. FOTO Ihsan Keluarga KEADAAN tangan Aiman Hakim akibat bermain mercvn. FOTO Ihsan Keluarga

Khairul Azwan berkata, mereka sekeluarga menyedari kejadian itu selepas tangan Aiman berd4rah dengan banyak, selain mendengar kelvhan rasa sak1t.

“Aiman kemudian dibawa ke klinik berdekatan sebelum dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) kerana keced3raan tangan yang agak kr1tikal.

“Sepanjang perjalanan ke hospital dia hanya mengadu sak1t mungkin kerana masih terkejvt dengan apa yang terjadi.

“Dia ditempatkan di wad selama empat hari dan doktor terpaksa mem0tong jari telvnjuk berkenaan akibat keced3raan yang tervk, adik saya hanya reda dengan keputusan pihak hospital.

“Alhamdulillah, keadaan Aiman semakin baik dan menjadikan pengalaman ini sebagai iktibar untuk lebih berhati-hati kerana tidak menyangka tiba-tiba sahaja dia menjadi c4cat kekal (di tangan),” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Khairul Azwan berkata, adiknya yang juga anak ke 10 daripada 11 adik beradik itu, sebenarnya baru sahaja mencuba bermain mercvn sepanjang Ramadan kali ini, dan tidak menyangka ia membawa petanda bvruk buatnya.

“Kami adik-beradik bukan tidak pernah bermain mercvn , mungkin kali ini bukan nasibnya.

“Saya juga diberitahu ketika kejadian dia tidak sempat membaling mercvn berkenaan menyebabkan ia meletvp di tangan.

“Sebagai abang, saya juga berasa kas1han dan tidak menyangka ia terjadi pada ahli keluarga sendiri, justeru saya nasihatkan kepada anak muda lain untuk berhati-hati dan tidak bermain mercvn terutama di sepanjang Ramadan ini,” katanya.

 

Sumber: HMetro

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.