“Kesian Rasa Tersepit ‘Antara Gajah “- Aishah Tegur Jihan Kerana Pandang Sinis Perjuangannya.

Hiburan

Isu mengenai penyanyi Janji Manismu, Aishah yang tidak berpuas hati dengan hadiah kemenangan yang diterimanya dalam sebuah program realiti akhirnya menemui jalan noktah apabila peguam yang mewakili Aishah telah berjaya menyelesaikan kes tersebut melalui mediasi diantara kedua-dua belah pihak di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur pada Isnin lalu.

Terbaru, menerusi Twitter Azlan, lelaki tersebut kongsi sidang media yang dilakukan oleh Aishah. Perkongsian tersebut turut mencuri tumpuan netizen apabila penyanyi itu turut memuat naik satu status di Instagramnya, berkaitan anak seni yang memandang sinis terhadap perjuangannya selama ini.

 

Aishah stood up for her right

 

Video berdurasi 1:21 saat itu memaklumkan bahawa usahawan kosmetik tersebut perlu menggantikan barang kemas berlian asli kepada Aishah semula. Di samping itu, penyanyi tersebut diberi hak sepenuhnya untuk memilih barang kemas di sebuah kedai emas yang dipilih sendiri oleh usahawan kosmetik itu. Permohonan maaf melalui media dan membayar kos peguam cara penyanyi tersebut perlu dilakukan oleh usahawan kosmetik itu juga.

Siap komen rasa tersepit ‘antara gajah’

 

View this post on Instagram

 

Hidup sebagai anak seni satu kehidupan yg sepi sebenarnya,kerana masing2 survive sendiri.Tak ramai kawan ingin membantu apabila kita menunggak arus melawan ketidak adilan,yelah jaga periuk nasi lah katakan.Padahal,yg dipanggil pun mengikut cara undang2 yg sebenar,tak boleh tidak kalau dah di subpoena.Tapi ada yg maki hamun ada yg lari2 hilangkan diri dari di ‘serve’ dgn subpoena.Siap komen kat IG,kesian rasa tersepit ‘antara gajah’ katanya hahahaha.Ini undang2lah,utk melindungi kita semua.Subpoena tak bererti terpalit,ianya satu cara undang2 utk memanggil saksi utk.mendapatkan keterangan dlm proses perbicaraan sesuatu kes. Perjuangan dibuat utk anak2 seni juga tapi adakalanya seperti dipandang sinis. Hahaha petang semalam mungkin dah dengar kita dah menang baru call nak bertanya, konon nak beri kerjasama??Hidup penuh lakonan.Pengalaman mengajar kita,siapa kawan siapa…… @jihanmuse

A post shared by Wan Aishah Wan Ariffin (@aishahjmm) on

Menerusi Instagram Aishah, dia memuat naik foto dan kapsyen mengenai perjuangannya semasa lawan kes tersebut. Menurutnya, kehidupan sebagai anak seni perlu berusaha dengan sendiri kerana tidak ramai kawan yang akan membantu di saat kita memerlukan walaupun mengikut cara undang-undang. Tambahnya, siap ada yang memaki hamun dan meninggalkan komen rasa tersepit terhadap perbalahan yang berlaku.

Aishah turut memberitahu bahawa selepas kemenangannya, barulah rakan artis tersebut muncul untuk memberi kerjasama. Penyanyi tersebut turut mentioned pengacara Jihan Muse di bawah statusnya itu. Mentioned yang dilakukan Aishah ternyata mencuri perhatian ramai netizen di ruangan komennya.

Reaksi netizen

Status Jihan yang di muat naik di laman IGnya mengundang teguran Aishah..

 

Terdapat juga netizen yang mula bertanyakan  Jihan..

Rata-rata netizen puji dengan keberanian dan tindakan Aishah untuk melawan kes tersebut. Netizen menganggap perjuangan penyanyi tersebut sebagai hak dirinya untuk mendapatkan keadilan. Di samping itu, netizen turut terkejut mengenai Jihan yang merupakan salah seorang individu yang dikaitkan mengenai kontoversi ini.

Sumber: Aishah & Azlan/ Jihamuse / ohbulan