Akim Ahmad sudah selesaikan mas4lah dengan Model Vietnam

Hiburan Tempatan Viral

Sebelum ini, nama penyanyi dan penulis lagu, Akim Ahmad menjadi perbualan selepas band yang dianggotainya, Akim & The Majistret terpal1t dengan satu k0n-troversi bersama model berketurunan Jerman-Vietnam yang dikenali sebagai Jade Yanh.

Segalanya bermula selapas wanita terbabit melvahkan rasa kec3wa apabila lak0nannya dalam muzik video (MV) Ramp4s telah dikeluarkan.

Akim bagaimanapun mended4hkan, dia telah menganggap isu tersebut selesai meskipun tiada perm0honan maaf secara peribadi dibuat oleh Jade.

“Dia minta maaf pun secara terbuka. Tapi saya tak kisah pun. Saya pun takdelah berker4s nak dia mintak maaf pada saya. Pada saya mungkin dia tidak faham situasi dalaman yang berlaku sewaktu pembikinan muzik video tersebut.

“Tapi pada saya itu hanyalah m1 ss communication,” kata penyanyi dan penulis lagu, Akim Ahmad yang sebelum ini menjadi perbualan selepas band yang dianggotainya, Akim & The Majistret terpal1t dengan satu kontr0versi bersama model berketurunan Jerman-Vietnam yang dikenali sebagai Jade Yanh.

Segalanya bermula selapas wanita terbabit meluahkan rasa kec3wa apabila lakonannya dalam muzik video (MV) ‘Ramp4s’ telah dikeluarkan. Akim bagaimanapun mended4hkan, dia telah menganggap isu tersebut selesai meskipun tiada perm0honan maaf secara peribadi dibuat oleh Jade.

Jelas Akim, pada ketika itu dia tidak berniat untuk mengervhkan lagi keadaan namun dia berasa terpanggil untuk menjel4skan mengenai situasi sebenar. Katanya lagi, isu ini menjadi bertambah h4ngat apabila nama isterinya, penyanyi Stacy Anam turut terpalit sama.

“Pada masa sama, info yang dia berikan tu s4lah dan tak tep4t. Pada saya ini bukan isu siapa s4lah atau betul, cuma pihak pr0duksi kene lebih berhati-hati untuk menyampaikan info agar tidak men1mbulkan f1tnah atau kem4rahan.

“Dia menc4bar harga diri isteri saya. Ini bukan soal isteri saya jeal0us atau tidak. Tapi kalau dia jeal0us sekali pun itu hak dia. Tapi ini bukan soal isu jeal0us cuma situasi lagu dan muzik video tu jauh berc4nggah,” katanya lagi.

Sementara itu, bapa kepada dua orang anak ini turut berpendapat sebagai seorang yang profesional, kita hendaklah memahami dan mengetahui bidang kuasa sewaktu bekerja.

“Isu ini sebenarnya tak patut dibangk1tkan. Mungkin wanita tersebut tak tahu perkara sebenar. Mungkin itu yang buat dia frvst. Tapi pada saya, sebagai seorang yang profesional kita kena tahu posisi kita.

“Pada saya ilmu itu penting. Kita kena tahu sk0p kerja kita. Dalam apa juga bidang yang kita lalui, kita kena tahu kita punya kuasa. Saya ada hak untuk keluarkan scene.

“Apa saya punya keputusan, perkara tu tak sepatutnya diberi tahu kepada pihak lain. Kalau nak ikutkan banyak lagi pelakon Hollywood yang scene dia dikeluarkan,” akhiri penyanyi lagu ‘Bengang’ ini.

 

Sumber: MH, mykmu

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.