“Dipeg4ng seseorang?”- Dah 4 hari hiIang slps COD iPhone, adik ded4h per4ngai peIik abang sblm kjadian

Keluarga Tempatan Viral

“SAYA hanya mahu abang pvlang dengan sel4mat,”

Demikian luah seorang gadis susulan keh1langan abang kandungnya yang ‘gha1b’ tanpa khabar berita sejak 6 Mac lalu.

Menurut gadis yang hanya mahu dikenali sebagai Myra Sudirman, abangnya, Muhammad Amirul Shafiq Sudirman, 25, kali terakhir dilihat pukul 7.30 malam pada hari kejadian di Plaza 831, Sungai Besi Dalam, Kuala Lumpur.

Menurutnya, ketika kejadian abangnya sedang membuat penghantaran (COD) telefon pintar iPhone kepada seorang pelanggannya.

Memasuki hari keempat sejak keh1langannya tersebut, Myra berkata sehingga kini dia dan keluarganya serta rakan-rakan abangnya bvntu kerana masih tiada sebarang perkembangan.

“Pada malam kejadian, saya ada menghantar mesej kepada Abang Yu (Amirul) menerusi aplikasi WhatsApp tapi hanya satu tick sahaja. Masa tu tak terfikir apa-apa pun, fikir dia mungkin sibuk atau telefon kehabisan bateri.


Motosikal Amirul yang terbiar tanpa berkunci ketika hari dia dilaporkan h1lang.

“Tapi keesokannya, baru ayah maklumkan kepada saya sebab abang tak pvlang ke rumah. Saya men4ngis bila dapat tahu. Ayah minta rahs1akan daripada mama sebab mama kurang s1hat. Tapi akhirnya mama tahu daripada Facebook sebab dah v1ral.

“Hingga kini mama tak henti-henti terfikir mengenai nasib abang. Asyik bertanya dari sehari ke sehari perkembangan mengenai abang. Saya hanya mampu tenangkan mama… tak boleh men4ngis depan dia.

“Mama dah la ada kenc1ng man1s dan d4rah tinggi… saya r1sau sangat dengan keadaan kes1hatannya. Kami dah buat laporan polis dan ketika ini sias4tan sedang dijalankan, namun masih belum ada sebarang perkembangan,” katanya kepada mStar.


(Kiri) Myra memuat naik hebahan mengenai keh1langan abangnya di Instagram. (Kanan) Gambar Myra bersama abangnya ketika hari pertunangannya.

Menurut gadis berusia 22 tahun itu, meskipun dia kini t1nggal bersama ibu dan bapa tirinya di Ampang manakala abangnya pula tinggal bersama bapa kandung mereka, namun hubungan mereka sangat akrab.

“Hanya dia satu-satunya abang yang saya ada. Dialah tempat saya berk0ngsi setiap perkara, tempat meng4du, penasihat dan semuanya… bila dia tiada, memang rasa k0song sangat.

“Teringat tiga hari sebelum kejadian, dia belanja kami sekeluarga makan… dia belikan makanan kegemaran mama. Keesokan harinya pula, dia beri saya wang dan minta saya belanja mama.

N4luri mama kuat mengatakan abang masih okay… cuma kami berd0a sangat moga pihak yang ‘ambil’ abang dilembvtkan hati agar pvlangkannya dengan sel4mat.

MYRA SUDIRMAN

ADIK

“Masa tu tak fikir apa-apa yang pel1k langsung, saya rasa mungkin dia ada rezeki lebih. Tapi sekarang bila teringat semula, saya rasa sed1h sangat,” ujarnya sambil menambah, abangnya baru berkec1mpung sebagai ‘seller’ telefon pintar itu pada tahun ini.

Tambah Myra, sejak keh1langan abang sulungnya itu, dia dan ibunya terpaksa mengambil cuti seketika kerana terlalu sed1h dan b1mbang.

“Setakat ini antara ikht1ar yang kami lakukan adalah s0lat hajat… saudara mara turut mengaji bacakan surah Yasin. Selain itu, kami membuat heb4han di media sosial untuk minta bantuan orang ramai.


Myra melvahkan rasa rindu terhadap abangnya di Instagram.

“Ada yang resp0n, beritahu ada yang nampak abang saya dengan dua orang individu di l0kasi tersebut. Itu sahajalah perkembangan terakhir setakat ini.

“Kami sy4k mungkin abang ‘dipeg4ng’ oleh seseorang. Hanya motosikalnya sahaja yang ada dekat l0kasi terakhir. Abang seorang yang baik, c0ol, disenangi rakan-rakan… dia tak ada mvsuh pun.

“Nalvri mama kuat mengatakan abang masih okay… cuma kami berd0a sangat moga pihak yang ‘ambil’ abang dilembvtkan hati agar pvlangkannya dengan sel4mat,” ujarnya lagi.

 

Sumber: mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.