(Video) Selepas bikin ‘hav0c’ masa nak v4ksin, Ara Johari ‘berkvrung’ dlm bilik- “Saya dem4m, s4kit badan dan c1rit-b1rit”

Hiburan

PENYANYI Ara Johari berk0ngsi keadaan dirinya selepas menerima sunt1kan d0s pertama vaksin yang diambil di Ideal C0nvention Centre (IDCC), Shah Alam pada Sabtu lalu.

Menurut Ara atau nama sebenarnya Nurfarrah Izzatie Johari, dia mengalami beberapa s1mpt0m seperti s4kit badan, dem4m dan crit-brit selepas lebih kurang 24 jam disunt1k.

Biarpun hanya mampu terbaring sahaja di dalam bilik namun penyanyi berusia 24 tahun ini masih mempunyai selera makan seperti biasa.

Ara berkongsi video ketika dia menerima sunt1kan dos pertama vksin.

“Selepas lebih kurang 24 jam terima sunt1kan vaks1n pertama, saya memang alami banyak simp.tom. Ikutkan memang tak larat nak buat apa-apa.

“Saya baring saja dalam bilik. Selain itu, saya juga alami s4kit badan dan dem4m selain crit-brit.

“Dalam tempoh tu saya berehat saja sebab tak boleh banyak bergerak. Tapi Alhamdulillah… saya masih ada selera makan dan minum air banyak,” katanya kepada mStar.

Sejujurnya memang saya ini takvt dengan j4rum sejak kecil lagi.

ARA JOHARI

PENYANYI

Sebelum ini, penyanyi lagu Bunga itu memuat naik video dia ketika menerima sunt1kan vaksin tersebut di Instagram.

Gelagat Ara yang dalam ket4kutan melihat j4rum sunt1kan tersebut menerima pelbagai reaksi netizen dan rakan selebriti yang turut berkongsi pengalaman sama.

Dalam pada itu, bekas peserta program Akademi Fantasia 2016 ini mended4hkan dia sememangnya mempunyai masalah fobia dengan j4rum sejak kecil.

Penyanyi lagu Tetap Aku Cinta ini bagaimanapun berterima kasih kepada semua petugas kesihatan dan barisan hadapan di IDCC, Shah Alam yang sanggup melayan keren4hnya ketika itu.

Ara berterima kasih kepada barisan hadapan di IDCC, Shah Alam.

“Sejujurnya memang saya takut j4rum sejak kecil. Dahulu masa nak ambil sunt1kan rubella di sekolah pun boleh main kejar-kejar dengan doktor.

“Ikutkan hati masa nak ambil sunt1kan vaksin itu pun rasa nak Iari tapi petugas kesihatan dan pegang saya. Sebenarnya masa kena cvcuk j4rum itu tak s4kit pun… rasa macam kena gi.git semut saja.

“Tapi saya menj.erit macam kena pvkul pula. Apa-apa pun, terima kasih kepada semua barisan hadapan yang bertugas di IDCC, Shah Alam sebab baik dan sanggup melayan kere.nah saya ini,” ujarnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ara Johari (@arajohari)

Alahhh comelnya…

Muka r0ck dah sekali halaaaa…

Sumber: mStar, Instagram Ara Johari

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.