(Video) Seb4k! Disyaki p0sitif Covid-19, Atuk minta ambil wuduk dulu sebelum dibawa ambulans

Islamik Keluarga Viral

Sejak beberapa hari lepas, tvlar di media sosial video seorang w4rga emas yang dibawa menaiki ambulans susulan disy4ki p0sitif C-vid-19.

Muat naik yang dilakukan oleh penguna Twitter dikenali sebagai haiqalroslann itu  telah tular di media sosial tersebut setelah warg4net berasa begitu seb4k melihat situasi yang dialai oleh w4rga emas itu.

Menurutnya, salah seorang jemaah Surai Asyakirin Bandar  Baru Pasir Pekan, Tumpat telah disahkan p0sitif C0vid-19. Jadi, lelaki w4rga emas yang dikenali sebagai Pok Sin itu disyaki mendapat penvlaran kerana telah menghadiri solat jemaah di surau tersebut.

Nak ambil air sembahyang dulu

Apa yang membuatkan warganet tersentvh adalah m0men Pok Sin meminta untuk mengambil wuduk terlebih dahulu sebelum dibawa menaiki ambulans.

Seb4k tengok video ni

Muat naik yang dibuat pada 26 Disember itu telah mendapat lebih daripada 13 ribu tanda suka dan lampir 11 ribu perkongsian semula di Twitter.

VIDEO] "Allahhuu sebaknya," Atuk Minta Ambil Wuduk Sebelum Dibawa Ambulans | YOY Network

Rata-rata dari mereka mengakui sed1h melihat w4rga emas menjadi m4ngsa kepada p4ndemik ini dan telah mend0akan agar Po Sin itu diberi kesembvhan serta segera beb4s daripada w4bak yang sedang menvlar di seluruh dunia ini.

Tak dapat b4yang kalau mak ayah kita pun kena

Semoga pakcik ku4t l4wan C0vid-19

 

Sumber: haiqalroslann, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.