L0ndeh baju sampai nampak ‘aset’, wanita ambil v4ksin dikec4m ntizen

Tempatan Viral

Meskipun teruja bagi mendapatkan sunt1kan vaks1n C0vid-19, namun penerima haruslah mengikut etika pemakaian yang ditetapkan sekali gus memudahkan petugas perubatan dalam menjayakan proses vaks1nasi.

Bagaimanapun, seorang wanita mengvndang perhatian net1zen apabila berpakaian mencoIok mata ketika mengambil sunt1kan vaks1n di Pusat Pemberian Vaksin (PPV) menerusi sebuah video tuIar, baru-baru ini.

Seorang pengguna laman Twitter, @JamalThaRebel berkongsi paparan skrin video daripada InstaStory milik wanita berkenaan sehingga diuIang k1cau ratusan kali selain menerima pelbagai reaksi net1zen.

“Ambil vaks1n Gement4r!”


Paparan skrin berdurasi hampir seminit itu memaparkan wanita terbabit terpaksa membuka baju sehingga menampakkan sebahagian pakaian dalamnya sambil menenangkan diri sendiri sebelum disunt1k vaks1n.

“OMG nerv0vs. Sikit (sekejap) je kan? Tak nak (teng0k jarum)… Tak sak1t tak sak1t tak sak1t (tenangkan diri).. dah ke? Advh sakit juga ni,” kata wanita itu sepanjang pr0ses vaks1nasi.

Rata-rata warg4net mengec4m wanita tersebut yang disifatkan tidak peka dengan cara pemakaian di tempat awam yang bergaya seolah-olah seperti mahu berh1bur di kelab malam.

Nak pergi vaks1n ke keIab?

Kalau lelaki, mesti kata ‘g4ngguan’

Tak takvt ke dengan az4b Allah?

GeIi tengok, tak reti beza cara pemakaian

P0pular pun sebab suka ‘beIanja’?

SeIIer c0rset ke tu..?

Baguslah dia tegur, sekurang²nya masih ada secebis rasa malu, malu itu sebahagian dari iman. Moga Allah kurniakan kek.uatan untuk terus memperbaik diri setiap hari kepada kita semua, amin ya Robb.

Tgok jgk.. g.edik nk mmpos aihh xmalu sungguh la gaya cm apa tah…kita yg pmpuan tgok pon malu tgok kelaku dia.

Petugas yg c.ucuk tu pun.. Baru c.ucuk x sampai 5 saat terus tanya ada rasa pening x.. Aku ni lepas c.ucuk, sapa pun x tanya, pening ke.. Lapor ke.. Nk terc.irit ke.

Ada jugak sy tengok wanita yg dtang ke PPV di Universiti Awam memakai baju tidak kena pada tempatnya.

Memakai baju yang pendek sehingga menampakkan pu.sat. Sekurang2nya hormati la tempat yang dituju tu. Bukan nak pergi ke shopping mall. Takkan cara berpakaian yang sesuai pon masih nak diajar. PPV ramai golongan org2 tua.

Tak pasal-pasal ‘mengg4nggu’ pengIihatan petugas! Sepatutnya dik4wal di pintu hadapan, suruh puIang tukar pakaian dulu.. tak pun minta orang lain bawakan pakaian s0pan sikit, kan?

 

Sumber: Twitter @JamalThaRebel, OMM (Nuha Kefli)

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.