“Bukan Isu Anak Mak”- Fizo Perjelaskan Perkara Sebenar Yang Berlaku Selepas Berpisah Dengan Mawar.

Hiburan

Ikatan perkahwinan Fizo dan Mawar yang hanya mampu bertahan selama 6 tahun, berakhir dengan perpisahan. Fizo yang ditemu ramah oleh melodi memberitahu ramai keluarga, kawan, media dan orang sekeliling, semuanya  terkejut dengan keputusan yang diambil.

Menurut Fizo , keputusan ini adalah hasil persetujuan bersama untuk kebaikan semua orang kalau dah takdir, kita tak boleh ubah. kalu dah takdir kita tak boleh ubah. Kalau kita nk hasil yang positif, tindakan kita kena positif

Saya dan  mawar tiada sebarang  masalah

Dalam pada itu, Fizo menganggap apa yang berlaku merupakan permulaan kehidupan dia dan bekas isterinya sebagai pasangan ibu bapa yang berpisah.

Menurut Fizo, tiada berlaku pergaduhan antara dia dan Mawar namun ia terjadi disebabkan atas ketentuanNya.

“Tiada pertelingkahan atau pergaduhan. Apa yang terjadi sudah ditentukan Allah,” ujarnya.

Isu anak mak

Menurut Fizo, dari dulu lagi dia memang dikenali sebagai anak mak. “Dari dulu saya menjaga mak saya, semenjak kematian ayah saya”. “Mak saya single mother, dia ada penyaklt kenclng manis, mata dia tak nampak”. “Macam mana mak saya mendidik saya dahulu, macam tulah saya akan mendidik Maryam untuk menjaga Mawar kelak”

“Saya korbankan kasih sayang saya untuk kebahagiaan Fizo sekeluarga,”-Mawar

Mengenai kenyataan Mawar sebelum ini, menurut Fizo, dia agak kurang jelas apa maksud Mawar tersebut. Dia juga percaya yang Mawar seorang wanita yang baik dan tidak akan memburukkan mak mertua dia.

Mengenai hak penjagaan anak pula, buat masak sekarang Fizo tidak mahu memikirkan mengenainya lagi.” Saya tidak berhajat untuk flght penjagaan anak, cuma saya mahu hak yang adil dan sama rata

Pesan Fizo Kepada Netizan

Menurut Fizo, tiada isv pergaduhan, tiada keluarga campur tangan dalam urusan dia dengan Mawar. Jesteru itu, dia menyeru kepada netizan diluar sana untuk menghentikan sebarang spekulasi dan tuduhan yang tidak berasas kerana yang menjadi m@ngsa ialah mak dia.

Menurut Fizo lagi, sedikit sebanyak ia memberi t3kanan em0si kepada mak.

Fizo juga percaya, dengan perpisahan ini, silaturahim antara mereka berdua akan lebih rapat lagi

Saat Melafazakan C3rai

Menurut Fizo lagi, ketika melafazkan c3rai, ia suatu saat yang cukup berem0si. Ia merupakan satu momen yang akan dia kenang.

“Dengan penuh kasih sayang, saya melafazkan..” Ketika melafazkan c3rai, dalam hati Fizo, dia menganggap, perkara tersebut bukanlah satu pengakhiran, tapi ia merupkan satu permulaan buat mereka. Berikut temuramah penuh Fizo bersama pihak Melodi

Allah Beri Saya Ketenangan

Perkahwinan pasangan itu mula dikatakan berdepan dengan masalah dan menjadi bualan hangat netizen apabila Fizo menyambut Aidilfitri berasingan dengan isteri dan anak.

Fizo dan Mawar mendirikan rumah tangga pada November 2013 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Wan Maryam yang kini berusia dua tahun.Pasangan ini mendapatkan rawatan daripada Pakar Perbidanan dan Sakit Puan, Dr. Hamid Arsat untuk memperoleh zuriat.

View this post on Instagram

IANYA SATU PERMULAAN BUKANNYA PENGAKHIRAN. . Terima kasih sya nk ucapkan kpd smua yg mendoakan yg baik2 utk sya dan Mawar.Segala penulisan yg positive dr kawan media dan komen2 yg positive dr netizen semoga Allah memberkati niat baik korang semua utk kami. . Apa yg berlaku diantara sya dan Mawar ini adalah dgn izinNYA.setelah pelbagai usaha dilakukan, dan kami bersepakat untuk berpisah dgn cara baik.sesiapa yg berumah tangga mengharapkan kebahagiaan hingga ke akhir hayat.Tapi perancangan Allah utk kita adalah yg terbaik.saya terima dgn takdir ini dan sya percaya Allah tidak pernah zalim kpd hambaNYA dan setiap apa yg berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya.dan kita sbgai manusia haruslah memandang ke arah hikmah yg positive dan jgn sesekali bersangka buruk kpd takdirnya. . Hari ini, 10 Julai 2019, dgn izin Allah,Status kami sbgai suami isteri telah pun berakhir dan bertukar kpd CO- PARENT kpd zuriat kami, Wan Maryam Bt Wan Hafizol iaitu amanah Allah kpd kami utk menjaga dan mendidiknya.Insyallah hubungan baik sya dan mawar akan berterusan dan sya pasti hikmah disebaliknya kami terus menjaga silaturahim diantara kami dan kelurga akan bertambah erat. . Pada sya peristiwa ini bukanlah satu pengakhiran, malah ianya adalah satu PERMULAAN fasa baru dlm hidup kami, sebagai CO-PARENT dan sahabat baik.tiada perbalahan diantara kami dan punca dan sebab yg berlaku ini adalah kerana kelemahan dan kekurangan kami sendiri.semoga dgn takdir ini kami akan memperbaiki kekurangan masing2 untuk menjadi insan yg lebih baik kelak. . Sya akan sentiasa doakan yg terbaik utk mawar dan keluarga, juga berterima kasih diatas doa dan sokongan daripda anda semua yg berterusan utk kebaikan kami.

A post shared by fizoomar (@fizoomar) on

Sumber : Viral Network via TubeViral