Bayi Perempuan Baru L4hir & Hidap Sindr0m D0wn Ditemukan Dlm Ladang Kelapa Sawit

KUANTAN, 6 Jan (Bernama) — Seorang bayi perempuan dipercayai baru dil4hirkan dan mengh1dap sindr0m ‘d0wn’, ditemukan dalam sebuah ladang kelapa sawit di Kemayan, Bera, kira-kira 175 kilometer dari sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Bera DSP Mansor Samsudin berkata b4yi itu ditemukan kira-kira 1.45 tengah hari oleh dua pemancing, yang masuk ke ladang tersebut untuk men4han jaring men4ngkap ikan di kawasan yang dilanda banj1r.

“Pemancing berkenaan mend4kwa mereka menjumpai sebuah k0tak dan apabila diperiksa, terdapat bayi perempuan yang cukup sifat dib4lut menggunakan kain batik berwarna hitam, dengan kesan g1gitan semut di badannya.

“Pemer1ksaan pegawai perub4tan mendapati b4yi seberat 2.12 kilogram itu dipercayai dil4hirkan antara 5 hingga 7 pagi tadi, dan dicvci dengan air k0tor sebelum dit1nggalkan,” katanya semasa dihubungi di sini hari ini.

Mansor berkata bayi berkenaan dihantar ke Hospital Kuala Pilah, Negeri Sembilan dan penemuan berkenaan dimaklumkan kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

 

Sumber: BERNAMA, Siakap Keli

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf