(Video) “Ada org d3ngki dekat mu!”- Setengah tahun adik mer4cau, rupanya ada org t4nam p4tung hitam dkt rumah

SUNGGUHPUN kita sudah memasuki era moden, percaya atau tidak, masih wujud individu yang menggunakan kaedah s1hir khususnya bagi menjatvhkan mvsuh atau orang lain yang tidak disukai. Menerusi perk0ngsian di aplikasi TikTok, seorang pengguna media sosial memuat naik satu video yang memaparkan penemuan barang s1hir yang did4kwa dit4nam pihak tak bertanggungjawab berhampiran kediamannya. “Ini barang yang […]

Continue Reading

“Hati bagai ditvsuk atas pemergian sayang”- Hanya 7 Bulan Hidup Bersama, Suami Reda Isteri ‘Pergi’ Akibat Knser Yang Sangat ‘Agre$sive’

Tidak din4fikan kehiIangan orang yang kita sayang merupakan satu m0men ‘pah1t’ untuk diterima. Tambah-tambah lagi bila pasangan tercinta pergi buat selamanya. Namun, sebagai h4mbaNya, kita perlu akvr dan reda dengan pemergian tersebut. Inilah situasi yang telah dialami oleh seorang suami yang kehiIangan isteri tercinta baru-baru ini akibat penyak1t knser. Kisah peng0rbanan dan pengaIaman Mohamad Dy […]

Continue Reading

“Pergi minta maaf dgn Pakcik tu atau saya akan bersemuka dengan AWAK!” – Yusuf Azmi

Tindakan keterIaluan seorang usahawan menegvr w4rga emas di Pusat Tra.ns1t GeI.andangan Kuala Lumpur secara terbuka telah mengvndang rasa m4rah orang ramai. Dalam video tuIar di laman sosial, usahawan tersebut dipercayai turut mempers0al kisah Iampau w4rga emas yang dikatakan kvrang berusaha. Pengerusi Persatuan Pengguna Semb0yan 1 Malaysia, Yusuf Azmi, menerusi hantaran terbaru di Instagram menyeIar perbuatan […]

Continue Reading

(Video) Demi Kumpul Duit Utk Ibadah Kurban, Nenek Ini Kutip Sampah 5 Tahun & Akhirnya Tertunai

Kisah seorang wanita w4rga emas yang mencari rezeki dengan mengut1p sampah dan akhirnya berjaya mengumpul RM2,920 bagi menunaikan ibadah k0rban cukup menyentuh hati orang ramai. Tular sekitar Ogos tahun lalu, kisah wanita ini yang mengumpul barang terbuang selama beberapa tahun dan akhirnya berjaya membeli seekor lembu bagi ibadah k0rban mendapat liputan meluas pihak media ketika […]

Continue Reading

‘Saya Susah Nak G4duh Dengan Sesiapa, Tapi Orang Datang Cari G4duh’- Luahan Hati Ebit Lew

Kontr0versi yang membabitkan Caprice dan Ustaz Ebit Lew kec0h di media sosial sejak kebelakangan ini berkenaan misi bantuan di G4za. Caprice juga akan mended4hkan apa yang berlaku di sana pada 21 Julai ini menerusi Instagram live. Caprice juga telah mended4hkan beberapa perkara berkenaan ustaz Ebit Lew semasa IG live baru-baru ini buatkan PA kepada Ebit […]

Continue Reading

“Maaf pakcik, saya bukan musIim”- Jawab Nurse. Tiba2 pakcik tua tu tepuk tangan aku, tanya aku jam 1 pagi

Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersiIap dan saIah. “Nurse, kiblat arah mana?” “Maaf pakcik, saya bukan MusIim” Perbualan itu menarik telinga aku. Autom4tik nurse, pakcik tua tu dan keluarga pakcik tu pandang aku. Memang lah diorang pandang aku dah aku duduk kat kerusi paling […]

Continue Reading

(Video) Gigih Suap Makanan Sendiri Masa Sahur, Pemuda 0KU Ini Tetap Bersyukur Dengan Uji4n Diberi

Sebagai manusia biasa, kita seringkali cuba untuk membandingkan diri sendiri dengan orang lain, terutamanya dalam aspek rupa paras dan juga penampilan diri. Walhal ia merupakan perkara biasa kerana manusia dicipta dengan kelebihan masing-masing. Di sebalik perasaan yang timbul dalam diri itu, masih ada golongan yang kurang bernasib baik termasuklah individu yang dilahirkan dalam bentuk fizikal […]

Continue Reading

“Saya harap dan mend0akan syurga buatnya”- Sel4mat terima bvah pinggang, luahan Along Eyzendy buat isteri undang seb4k

Pelakon Along Eyzendy yang mengh1dap sak1t bvah pinggang kr0nik sel4mat menerima sebelah bvah pinggang daripada isterinya, Hamidah Mohd. Yatim di Hospital Selayang, kelmarin. Menurut laporan Harian Metro, pelakon berusia 42 tahun itu melvahkan rasa terh4ru atas peng0rbanan isterinya yang disifatkan tidak mampu untuk memb4las jasa wanita tersebut. “Saya memang tak dapat nak b4las jasa dia. […]

Continue Reading

Anak tak rasa m4lu, bapa tervja hantar ke MRSM naik m0tosikal

Beberapa hari lalu bermula sesi persekolahan bagi para pelajar sekolah menengah. Pasti masing-masing teruja bertemu dengan rakan-rakan. Tvlar hari ini apabila seorang pelajar tingkatan satu mendaftar di MRSM Muar bersama bapanya dengan menaiki m0tosikal. Berdasarkan perk0ngsian pengguna Facebook Musa Muhamad Ali melvahkan rasa seb4k berc4mpur kagvm melihat sem4ngat bapa pelajar berkenaan. Lebih kagvm lagi, wajah […]

Continue Reading

Kec0h Ibu Bapa Berg4duh Dlm Grup Whatsapp Dek Kes BuIi, Guru Ini Tampil Beri Nasihat

Kes bvli merupakan perkara yang biasa didengari terutamanya di kalangan pelajar sekolah. Tidak kira lah sama ada sekolah rendah ataupun sekolah menengah. Sesetengah pelajar yang terlibat dengan kes bvli memilih untuk berd1am diri dan tidak memberitahu ibu bapa masing masing. Namun begitu, terdapat juga pelajar yang akan bercerita mengenai kejadian bvli yang berlaku kepada mereka. […]

Continue Reading