Syifa Melvin & adik-beradik kini bergelar jutawan kosmetik

Selepas menjual produk kosmetik sejak Mei tahun lalu, pelakon Syifa Melvin bersyukur dia serta tiga adik-beradiknya iaitu Syatilla, Syida dan Syafiqa Melvin berjaya membawa status jutawan. Menurut laporan Harian Metro, pelakon berusia 26 tahun itu berkata kejayaan yang diperolehi adalah hasil usaha keras mereka selain memiliki pelanggan yang sentiasa memberikan sokongan. “Apapun, kami berasakan masih […]

Continue Reading

“Misai tu yang mahal.. patient tengok pun sembuh sakitnya”- K0ngsi foto nostalgia, Dr Noor Hisham dapat jol0kan jejaka pujaan ramai

NAMA Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah menjadi sebutan ramai atas jasa baktinya dalam memerangi C0vid-19 di negara ini. Selain khidmat cemerlangnya bersama Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), ramai netizen turut meluahkan rasa kagum akan peribadinya setiap kali muncul menerusi sidang media berkaitan pandemik itu. Terbaharu, Dr Noor Hisyam sekali lagi mencuri tumpuan ramai apabila dia […]

Continue Reading

(Video) Penantian 6 Tahun Berakhir, Wanita H4mil Kemb4r 3 Sebak Dengar Degvpan Jantvng B4yi

Setiap pasangan suami isteri pasti mengimpikan kehadiran cahaya mata dalam rumah tangga. Namun, tidak semuanya bernasib baik dan mampu merasai pengalaman itu meskipun sudah melakukan pelbagai cara dan ikhtiar. Bagaimanapun, perk0ngsian seorang doktor ini pastinya bakal menyentuh hati sesiapa sahaja yang menontonnya apabila seorang wanita ini bakal menimang cahaya mata selepas 6 tahun penantian. Penantian 6 […]

Continue Reading

‘Rasa Nak Ter4jang D0ktor’ – Wanita Ber4ng Ditvduh Meng4ndung, Tapi Sebenarnya..

Cy.st merupakan ketvmbuhan pada 0vari lazimnya meng4ndung cec4ir ataupun nan4h. S3l ini boleh membentuk di mana-mana bahagian badan namun ianya bukanlah knser. Seperti dialami gadis ini yang pada awalnya d0ktor mend4kwa dia meng4ndung, namun rupa-rupanya sebenarnya cy.st. Rasa nak ter4jang d0ktor Menerusi twitter gadis ini, dia ber4ng apabila ditvduh meng4ndung walaupun tidak pernah berkahwin. Perk0ngsian […]

Continue Reading

“Pakai Topeng Muka, COV1D-19 Boleh Merebak Dengan Pernafasan Dan Bercakap ” – Saintis

Sebelum ini, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) mengeluarkan kenyataan hanya petugas perubatan dan mereka yang sakit sahaja perlu memakai topeng muka. Malah, Ketua Pengarah WHO, Tedros Adhanom memberitahu mereka yang sihat tidak perlu memakai topeng muka. Kenyataan tersebut membuatkan ramai orang bimbang tentang keselamatan diri masing-masing. Bagaimanapun, dalam satu kenyataan terkini, WHO kini memberi galakan kepada […]

Continue Reading

Azam Baru Nak Kurus? Ikut Cara “Diet Puasa” Lisa Surihani

Saban tahun, azam baru kita adalah pastinya bersangkut-paut dengan pengurusan berat badan. Namun hakikatnya, ramai tidak mampu menuntut berat badan ideal mahupun bentuk tubuh idaman mereka gara-gara tersilap cara bahkan, ada pula yang tidak konsisten berdisiplin dalam mengamalkan diet berkesan. Selain senaman, gaya pemakanan yang betul juga perlu selari agar tubuh berkesan mengurangkan lemak serta […]

Continue Reading

Bukan Buahnya Saja Berkhasiat Daun Delima Pun Terbaik Untuk Diamalkan

Menurut kajian yang pernah dijalankan oleh pasukan penyelidik di University of Edinburgh bahawa  buah delima mempunyai keupayaan untuk mengurangkan lemak yang disimpan di dala perut. Malah banyak lagi manfaat lainnnya untuk kesihatan tubuh badan. Biarpun ramai mengetahui kebaikan buah delima ini, namun adakah anda tahu daun delima juga tidak kurang hebatnya bermafaat untuk dijadikan minuman herba. Apakah […]

Continue Reading

Isteri Ni Sediakan Air Rebusan Untuk Kawal Kencing Manis Suaminya. Kini Sudah Nampak Perubahan Positif

Amalan minum air rebusan herba memang diakui telah lama disarankan oleh orang tua-tua untuk tujuan penjagaan kesihatan tubuh badan. Antara banyak-banyak minuman herba tersebut, salah satunya adalah minum air rebusan daun manggis Apa istimewanya minum air rebusan daun manggis? Sebenarnya banyak petua dan cara rawatan alternatif yang boleh diamalkan dalam usaha menyembuhkan penyakit yang dialami. […]

Continue Reading

Daun Oregano Bukan Guna Untuk Masakan Barat Je, Tapi Boleh Jadi Penawar Batuk

Bila musim-musim hujan begini biasanya kesihatan keluarga sering juga terganggu. Sering batuk dan selesema umpamanya. Selain perlu makan ubat yang disarankan doktor untuk merawatnya, ada baiknya mencuba dengan rawatan menggunakan daun oregano. Bagaimana caranya, jom kita pelajari daripada perkongsian di fb ini. “Ni lah ubat yg sya selalu bagi ank2 minum sekiranya batuk dan kahak […]

Continue Reading