S4lah Teknik Cium Buat Anak Kecil Ini Jadi Lumpuh, Ini Kisahnya..

Setiap pasangan ibu bapa pasti akan berasa ger4m dengan kecomelan anak-anak terutamanya ketika mereka masih kecil. Jadi, kebanyakkan ibu bapa akan mengekspresikan perasaan tersebut dengan mengg0mol dan mencium anak mereka sehingga puas. S4lah teknik cium boleh mengvndang anak m4ut   Namun begitu, perkara berkenaan boleh mengvndang b4haya sekiranya anak-anak memberontak daripada dicium. Hal yang demikian […]

Continue Reading

(Video) “B4by aj4ib ni..”- Baru L4hir Tapi Dah Tvmbuh Gigi, Perlu C4but Atau Biar Je?- Doktor Ini Jelaskan

Ibu-ibu yang bakal melah1rkan perlu mempersiapkan diri dengan pelbagai ilmu berkaitan b4yi. Sebenarnya masih ramai kurang tahu kalau b4yi yang baru lah1r juga berkemungkinan untuk tvmbuh gigi. Kejadian ini dipanggil sebagai ‘ne0natal teeth‘ dan pertvmbuhan gigi berkenaan boleh jadi dalam dua situasi sama ada kuat ataupun l0nggar. Gigi susu b4yi terbentuk dari dalam rahim lagi…Kalau […]

Continue Reading

Selepas 15 Hari BersaIin Czer, Masuk Semula Bilik Bed4h. Doktor Terp4ksa Bvang 0vari Kanan

Benarlah orang kata, saat mengandung, melah1rkan dan menjaga anak, besar sangat peng0rbanan ibu. Malah rezeki setiap orang juga lain-lain. Ada yang mudah bersal1n, tak kurang juga men4han sak1t k0ntraksi berjam-jam. Dalam hati seorang ibu, hanya mengharapkan anak dilah1rkan sel4mat dan sihat walaupun sak1tnya Allah yang tahu. Bersal1n normal atau czer tak kisah asalkan semuanya dipermudahkan. […]

Continue Reading

“Jangan Angkat Pungk0q Naa”- Bers4lin Umur 16 Tahun, Ibu Muda K0ngsi Pengalaman

Tak kisah secara normal atau ‘melalui tingkap’, kedua-dua situasi cukup memeritkan bagi golongan ibu ketika menempuhi detik bersal1n. Men4ngis, menjer1t dan mer0nta adalah perkara biasa yang sering dilihat di dalam labor room. Tidak ket1nggalan, seorang ibu muda tampil berkongsi pengalaman sewaktu melah1rkan cahaya mata sulungnya. Bersal1n umur 16 tahun…2 kali kena jah1t sebab ada doktor […]

Continue Reading

‘Eh, Apa B4u Bvsuk Sangat Ini?’- Doktor Terkejvt Operate Perut Pes4kit, Bila Diperiksa Rupa-Rupanya..

Seorang doktor k0ngsi kisah seorang pesakit berusia 40 tahun yang mengalami mas4lah usus r0sak sehinggakan terpaksa dibu4ng. Pada awalnya pesakit meng4du sak1t pervt sejak sebulan lalu, dan doktor meny4ngkakan pesak1t hadapi mas4lah apendi1s. Namun selepas diperiksa, doktor terkejvt melihat usus b4u bvsuk seperti bangkai. Ingatkan apend1ks pec4h Alkisah… Pakcik ni datang dgn sak1t pervt. Umur […]

Continue Reading

Usah M4lu, Terber4k Ketika Bers4lin Normal, Ini Antara Manfaatnya Dijelaskan Hello Doktor

Bagi sebahagian ibu muda yang pertama kali h4mil, pasti ris4u mendengar cerita ibu-ibu lain yang telah mempunyai pengal4man bers4lin. Selain ris4u s4kit menjalani proses pem3riksaan bukaan atau vagin4l ex4mination (VE), ramai juga yang meluahkan keris4uan terber4k ketika bers4lin. Tahukah anda, terbvang n4jis ketika proses mel4hirkan merupakan perkara yang normal dan ada manfaat sendiri. Untuk lebih […]

Continue Reading

Syifa Melvin & adik-beradik kini bergelar jutawan kosmetik

Selepas menjual produk kosmetik sejak Mei tahun lalu, pelakon Syifa Melvin bersyukur dia serta tiga adik-beradiknya iaitu Syatilla, Syida dan Syafiqa Melvin berjaya membawa status jutawan. Menurut laporan Harian Metro, pelakon berusia 26 tahun itu berkata kejayaan yang diperolehi adalah hasil usaha keras mereka selain memiliki pelanggan yang sentiasa memberikan sokongan. “Apapun, kami berasakan masih […]

Continue Reading

“Misai tu yang mahal.. patient tengok pun sembuh sakitnya”- K0ngsi foto nostalgia, Dr Noor Hisham dapat jol0kan jejaka pujaan ramai

NAMA Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah menjadi sebutan ramai atas jasa baktinya dalam memerangi C0vid-19 di negara ini. Selain khidmat cemerlangnya bersama Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), ramai netizen turut meluahkan rasa kagum akan peribadinya setiap kali muncul menerusi sidang media berkaitan pandemik itu. Terbaharu, Dr Noor Hisyam sekali lagi mencuri tumpuan ramai apabila dia […]

Continue Reading

(Video) Penantian 6 Tahun Berakhir, Wanita H4mil Kemb4r 3 Sebak Dengar Degvpan Jantvng B4yi

Setiap pasangan suami isteri pasti mengimpikan kehadiran cahaya mata dalam rumah tangga. Namun, tidak semuanya bernasib baik dan mampu merasai pengalaman itu meskipun sudah melakukan pelbagai cara dan ikhtiar. Bagaimanapun, perk0ngsian seorang doktor ini pastinya bakal menyentuh hati sesiapa sahaja yang menontonnya apabila seorang wanita ini bakal menimang cahaya mata selepas 6 tahun penantian. Penantian 6 […]

Continue Reading

‘Rasa Nak Ter4jang D0ktor’ – Wanita Ber4ng Ditvduh Meng4ndung, Tapi Sebenarnya..

Cy.st merupakan ketvmbuhan pada 0vari lazimnya meng4ndung cec4ir ataupun nan4h. S3l ini boleh membentuk di mana-mana bahagian badan namun ianya bukanlah knser. Seperti dialami gadis ini yang pada awalnya d0ktor mend4kwa dia meng4ndung, namun rupa-rupanya sebenarnya cy.st. Rasa nak ter4jang d0ktor Menerusi twitter gadis ini, dia ber4ng apabila ditvduh meng4ndung walaupun tidak pernah berkahwin. Perk0ngsian […]

Continue Reading