(Video) Daud Kim minta maaf, akui isu ser4ngan s3ksual berlaku sebelum masuk Islam

Hiburan Islamik Luar Negara

YouTuber Muslim dari Korea Selatan, Daud Kim pastinya dikenali oleh sesetengah pengikutnya di Malaysia. Pernah bertemu dan belajar bertaranum dengan Juara Qariah Tilawah Al-Quran dari Malaysia, Farhatul Fairuzah di Korea, video tersebut telah tular dan mendapat perhatian media-media tempatan.

Did4kwa melakukan ser4ngan s3ksual

Namun begitu, sejak semalam, satu video mend4kwa dirinya melakukan ser4ngan s3ksual kepada seorang wanita. Video tersebut tular sehingga mendapat kecaman daripada pelbagai pihak kerana Daud Kim merupakan YouTuber Muslim yang terkenal.

Menerusi video yang tular di Twitter yang diperoleh daripada TikTok, seorang wanita mend4kwa hampir dir0gol oleh Daud Kim ketika melancong di negara Korea Selatan.

Daud Kim meng4ku & minta maaf

Namun begitu, Daud Kim telah menerangkan apa yang berlaku dan meng4kui bahawa kejadian tersebut berlaku pertengahan tahun lalu dalam keadaan dia sedang mabvk dan belum beragama Islam.

Menurutnya di YouTube, dia meminta maaf kepada semua dan wanita itu serta telah menjelaskan apa yang berlaku. Menurutnya, kes polis yang melibatkan mereka juga sudah selesai dan telah membuat posting di Instagramnya.

Walau bagaimanapun, posting tersebut baru sahaja dipadan bulan lepas setelah hampir setahun dimuat naik.

Semoga Allah melindungi kamu

Kenapa Korea Membutuhkan Islam?' Simak Cerita Daud Kim Seorang ...

Sehubungan dengan peng4kuan tersebut, rata-rata warganet telah mulai memahami apa yang terjadi oleh Daud Kim. Sebahagian daripada mereka cuba menjernihkan keadaan dengan bersangka baik kerana tidak mengungkit kisah silam YouTuber tersebut.

Semua orang buat kesil4pan

“Saya tak percaya dengan perempuan tu.”

 

Sumber: Twitter, Daud Kim, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.