Jual Set Mewarna Sampai RM220, dUCk Sekali Lagi Dikec4m Ntizen

Tempatan Viral

Bukan pertama kali menjadi buah mulut net1zen, baru-baru ini jenama dUCk sekali lagi menjadi perhatian apabila set mewarna yang dikeluarkan jenama tersebut seperti hanya produk t4ngkap mvat.

Fahami Teknik Pemasaran Vivy Yusof Pengasas Jenama dUCk dan Fashion Valet | Iluminasi

Melalui perk0ngsian seorang pengguna TikTok dengan nama The Khan, perkara tersebut tidak sepatutnya terjadi kerana set mewarna tersebut langsung tidak nampak ekskIusif dan sepertinya sekadar menggunakan jenama tersebut semata-mata untuk meng4ut kevntungan berlipat kali g4nda.

Melalui pengamatan kami di pIatform Shopee, set mewarna yang lebih kvrang sama design, dijual di bawah RM30.

Lebih mengejvtkan adalah batang berus dan juga bekas cat juga kelihatan lebih kurang sama.

Menambah beberapa perkara berkaitan br4nding (penjenamaan) dUCk itu sendiri, pengguna TikTok tersebut turut meIuahkan pendapat sekiranya mahu produk tersebut dijual dengan harga sedemikian rupa, biarlah setanding dengan apa yang pembeli bakal terima dan bukanlah hanya sekadar meletakkan logo semata-mata.

Anda boleh tonton beberapa point yang boleh dijadikan penambahbaikan untuk jenama tersebut dalam memastikan ia kelihatan lebih ekskIusif dan berbaIoi.

 

Sehingga artikel ini ditulis, belum ada sebarang kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh pihak dUCk atau pun dari Vivy Yusoff sendiri selaku pemilik jenama berkenaan.

Namun tidak din4fikan, bila menyebut soal br4nding ini, tidak must4hil sesuatu jenama itu mempunyai peminat teg4rnya sendiri yang bersedia untuk mendapatkan sebarang pr0duk terbaru daripada jenama kegemaran mereka.

Antara reaksi w4rganet

Paling tidak pun bikin nampak eksklusif sikit..

Dah tak terjeb4k lagi..


T4rget market1ng dia untuk orang berdu1t..


 

Sumber: GULAPOP via Rotikaya

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.