“Dulu inc0me cecah 15k sebulan”– Isteri Meng4ku Dah Tak Rasa Sayang Lepas Bisnes Suami Lingkvp, Ada Lelaki Lain

Keluarga Tauladan

Melalui Facebook Kisah Rumah Tangga, seorang wanita menceritakan tentang kisah hidupnya bersama suami yang kini sudah tidak lagi bekerja. Perk0ngsiannya bagaimanapun mendapat kritikan ramai netizen yang menganggapnya ibarat tak kenang budi.

Dulu hidup senang, income suami ‘berkepuk-kepuk’

Dulu, suaminya berharta. Dulu, pendapatan suaminya mencecah RM10,000 hingga RM15,000 sebulan. Namun, kekayaan yang dinikmati tidak berkekalan apabila bisnes suaminya lingkvp disebabkan perbuatan khi4nat serta d3ngki.


Sumber: Gambar hiasan

Jadi pemandu Grab, nafkah RM100

Kata wanita itu, sejak tidak mempunyai pendapatan tetap suaminya mula ‘berkira’ dengannya. Dia yang juga bekerja men4nggung semua perbelanjaan dan suami juga sering mem1njam duitnya.

Dulu suami saya tak kedekvt, tapi sejak dia tak ada income, dia mula kurang beri apa-apa pada saya. Sekarang suami kerja sebagai pemandu Grab. Pastu nafkah sebulan bagi RM100.”

Saya pula bekerjaya. Semua saya tanggvng. Suami asyik pinjam duit saya. Tidak din4fikan dia suami yang baik. Banyak tolong saya buat macam-macam kerja. Cuma dia selalu tak berduit.”

Sumber: Gambar hiasan

Katanya, sepatutnya suami dapat bayaran RM2,000 dari kerja k0ntrak namun telah ditipu. Kini, suaminya hanya terl4ntar dan tidak mampu bekerja disebabkan terkena ser4ngan str0k.

Dah mal4s jaga suami, dah tak ada perasaan

Sekarang dia tengah sakit sebab kena str0k. Saya pula kenal dengan seorang lelaki dan saya sudah mal4s nak jaga suami sebab dia pun asyik sak1t pastu nak kena jaga. Dah lah saya nak kerja.”

Pernah sekali saya cakap nak minta fas4kh. dia setuju tapi mak ayah saya tak setuju sebab dulu suami layan mak ayah saya baik, bagi macam-macam. Tapi saya dah tak ada perasaan pada suami. Mak ayah pulaukan saya. Dan mak ayah cakap kalau kami cer4i, mak ayah yang akan jaga suami.

Sedangkan saya ni adalah anak mereka. Salah ke min (admin) saya nak cari kebahagiaan hidup saya?”

 

“Sis nilai lah diri sendiri”

Ramai netizen yang membaca perk0ngsian wanita tersebut di page Facebook KRT itu mengkr1tik tind4kannya yang tidak sanggup hidup sus4h bersama suami sedangkan ketika berduit suaminya menjaganya dan mentua dengan baik.

Selain itu, ada juga beberapa netizen yang berkata mereka yakin suaminya itu merupakan seorang suami dan menantu yang baik sehinggakan ibu bapanya sanggup nak jaga kalau pasangan itu bercer4i.

Di mana janji susah senang bersama? Hmm

 

Sumber: Facebook, Lobak Merah

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.