Dvgaan pengantin 3 bulan, isteri tak cepat melat4h periksa dompet suami, diam2 selit duit! – “Dia minta maaf tak mampu beri yang terbaik”

Keluarga Tempatan Viral

BERTUAHNYA si suami dikurniakan isteri sebaik ini.

Biarpun dalam kesibukan dan kepenatan menguruskan rumah tangga, hadirnya seorang isteri yang cukup memahami ini ternyata membawa seribu makna dalam rumah tangga.

Begitulah gambaran pengorb4nan si isteri terhadap suami tercintanya yang baru sahaja mendirikan rumah tangga pada Disember lalu.

“Dalam kehidupan berumah tangga sekarang ini kita suami isteri perlu saling bantu membantu. Suami tidur jadi saya check dompet dia, tinggal berbelas ringgit sahaja. Jadi diam-diam saya letak dalam dompet dia duit sikit untuk berulang alik kerja dan isi minyak.

Tak s4lah bantu meringankan beban suami yang telah berusaha sebaik mungkin mencari rezeki, ” tulisnya dalam sebuah video yang dimuat naik di aplikasi TikTok.

Ketika dihubungi mStar, wanita berkenaan, Julaiha Abd Aziz, 32 berkata dia langsung tidak menyangka perbuatannya itu akan mencvri perhatian orang ramai kerana baginya apa yang dilakukan itu tidaklah sebesar mana pun.

(Kiri) dompet suami yang tinggal hanya berbelas ringgit dan (kanan) isteri berk0ngsi rezeki bersama suami.

Julaiha atau lebih mesra disapa Amoy memberitahu niatnya membuat video itu hanyalah suka-suka sahaja dan apabila menjadi tular dia sejujurnya tidak tahu bagaimana untuk memberi maklum b4las..

Video tersebut sehingga kini meraih 62,000 likes dan 2,000 k0men dalam kalangan netizen yang kebanyakannya memuji t1ndakan wanita ini.

Tak sangka pula ramai yang terkes4n dengan perk0ngsian video itu dan banyak pula k0men yang saya terima.

AMOY

“Dengan rendah hati saya rasa apa yang saya buat ini kecil sangat. Saya percaya ramai lagi perempuan di luar sana yang berkorb4n lebih banyak lagi.

“Saya tidak pernah mengharapkan video yang dimuat naik saya di aplikasi TikTok untuk viral. Apa yang saya k0ngsi itu suka-suka sahaja.

“Tak sangka pula ramai yang terkes4n dengan perk0ngsian video itu dan banyak pula komen yang saya terima. Bangun pagi rasa telefon saya macam kena b0m, ” ujarnya.

Amoy dan suaminya iaitu Muhd Zamry Hashim, 36 baru sahaja mendirikan rumah tangga tiga bulan lalu setelah lima tahun mengenali antara satu sama lain.

Becerita lanjut mengenai kejadian tersebut, Amoy yang menetap di Larkin, Johor Bahru berkata pada malam Selasa lalu ketika suaminya sedang tidur itu, dia secara senyap membuka dompet suaminya untuk melihat baki wang yang t1nggal.

Amoy bersama satu-satunya cahaya mata lelaki yang kini berusia lapan tahun hasil perkahwinan terdahulu.

Apabila melihat hanya tinggal berbelas ringgit, hatinya jadi s4yu dan terus cakap pada dirinya mungkin ini ujian baru kahwin.

“Ini merupakan perkahwinan kedua saya. Saya faham as4m g4ram dalam rumah tangga sebab itu saya terdet1k nak buka d0mpet suami malam tu.

“Naluri sebagai seorang isteri ini kuat sangat. Tanpa rasa apa-apa, saya terus ambil sekeping RM50 selit dalam d0mpet suami. Tak s4lah bantu suami, lagi luas rezeki kita dan besar p4hala.

“Mungkin dengar macam tak l0gik tetapi suami saya ini sebenarnya tak ada akaun bank. Dia sekarang hanya bekerja sebagai bvruh k4sar dan sebelum ini hanya tolong adiknya di sebuah kedai makan.

Amoy bekerja sebagai seorang kerani di s4lah sebuah hotel kawasan Larkin, Johor Bahru.

“Gara-gara Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), perniagaan tervk dan kedai pun terpaksa tvtup sementara waktu, ” ujarnya lagi.

Tambah Amoy lagi, setelah suaminya pulang kerja keesokan harinya, suaminya menunjukkan reaksi yang sangat menyentuh hati.

“Dia terh4ru sangat dengan peng0rbanan yang saya lakukan ini. Katanya, besar bagi dia dan sekali gus meminta maaf kerana masih tidak mampu memberikan yang terbaik, ” katanya.

Dalam pada itu, Amoy yang bekerja sebagai kerani di sebuah hotel di Johor Bahru berkata, dia langsung tidak rasa terbeb4n dengan keadaan sebegini biarpun mempunyai tanggungjawab membesarkan seorang anak lelaki iaitu Muhammad Darwish Danial, 8, hasil perkahwinan sebelum ini.

“Ujian hidup ini adalah untuk menguji tahap kes4baran dan ketakwaan seseorang itu. Sebagai manusia biasa mungkin kadang kala kita mengelvh tetapi sentiasa ingatlah bahawa ada hikmah di sebalik semua ini, ” katanya lagi.

 

Sumber : mStar, MetroKini

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.