(Video) Nabil & Kak Lina Tak T4han Seb4k, Ebby Yus K0ngsi Detik Rumah Mvsnah Akibat Banjir Di MeIet0p

Baru-baru ini, ‘perist1wa hitam’ telah meIanda pelawak terkenal, Ebby Yus apabila rumah hasil titik peIuh selama 20 tahun dirinya di dalam industri hiburan telah mvsnah gara-gara banj1r.

Lebih terkiIan, ‘mahIigai impian’ yang berk0nsepkan separa batu dan kayu itu perlahan-lahan dibina selama empat tahun dan hanya tersisi 10 peratus sahaja sebelum dapat disiapkan.

Menurut Ebby, dia yang seb4k akan kejadian itu bagaimanapun tetap reda walaupun terpaksa meneIan kervgian sebanyak RM200,000.

Ebby Yus k0ngsi detik rumah mvsnah akibat banj1r di MeIetop

Ebby Yus Ketawa Dedahkan Detik Rumah 'Disapu' Banjir, Nabil & Kak Lina Menangis 5

Berhvbung dengan perkara itu, Ebby atau nama sebenarnya Muhammad Yunus Abdul Rashid telah dipanggil untuk menghadiri sesi temu bual dalam program Meletop dalam Edisi K0ngsi Kasih malam tadi.

Suasana yang bermula dengan geIak ketawa bertvkar ser1us selepas peIawak itu berk0ngsikan detik-detik kejad1an ketika rumahnya musnah ‘dis4pu’ air banjir.

Ebby Yus Ketawa Dedahkan Detik Rumah 'Disapu' Banjir, Nabil & Kak Lina Menangis 2
.

Ebby Yus Ketawa Dedahkan Detik Rumah 'Disapu' Banjir, Nabil & Kak Lina Menangis 3

.

Ebby Yus Ketawa Dedahkan Detik Rumah 'Disapu' Banjir, Nabil & Kak Lina Menangis 4

Menurutnya sebelum kejadian, dia telah datang untuk memantau kerja-kerja pemasangan wallpaper di rumahnya sebelum dihubungi oleh seorang ustaz bagi menyertai misi memberikan bantuan.

Ebby yang ketika itu tidak sibuk terus bergerak ke Kuala Kapar dan terhenti di Sungai Serai akibat keadaan air yang sudah memenuhi jalan. Namun, dia berjaya meneruskan perjalanan.

Selepas melepasi jalan tersebut, Ebby menerima panggilan daripada pekerja di rumahnya yang menyatakan air banjir telah memasuki rumah tersebut.

Tukang rumah tu telefon kata air dah masuk ke rumah. Saya kata, okay lah saya tengah sibuk sekarang, esoklah saya datang tengok.

Rumah s3nget ‘disapu’ air der4s, Nabil dan Kak Lina tak mampu t4han seb4k

Tambahnya, ketika menjalankan misi bantuan di Kuala Kapar, dia sekali lagi menerima panggilan daripada pekerja dan memaklumkan bahawa rumahnya hampir ‘s3nget’ akibat air der4s.

Menurut pekerja, dia juga turut tersek4t dalam kejadian itu sebelum disuruh Ebby untuk berenang ke rumah berdekatan untuk menyeIamatkan diri.

Namun, peIawak itu menerima panggilan terakhir dengan suara tang1san menyatakan rumahnya telah pun mvsnah dan sebahagiannya telah hanyvt dibawa air.

Kejap lagi saya dengar suara menang1s, dia kata bang rumah abang dah tiada. Apa yang saya nak buat, saya kata Ya Allah Ya tuhanku, setakat itu je kau bagi kat aku.

Bagaimanapun, perk0ngsian itu telah menyebabkan pengacara meIetop, Nabil dan Kak Lina tidak mampu men4han seb4k sehingga mengaIirkan air mata.

Tabah betul Abang Ebby Yus boleh senyum2 lagi… Hebat men4han dvka Iara

Netizen beri pelbagai reaksi

Menjengah pada ruangan komen, rata-rata netizen turut berasa s1mpati akan nasib yang menimpa Ebby Yus selain berharap dia terus t4bah menghadapi dugaan ini.

Semoga abang Ebby Yus dan m4ngsa banj1r lain dipermudahkan urusan..

Setakat ini, perk0ngsian itu telah mencapai lebih daripada 25,000 jumlah tontonan serta mendapat 2,900 tanda suka.

 

Sumber: YouTube Meletop, OHmedia

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf