(Video) TerImpau Sed1h Ditinggal Kekasih Cvrang, Gadis AIami Tek4nan Jiwa Hingga Tak S1uman

Keluarga Luar Negara

Cinta adalah sesuatu yang misteri. Ia boleh membuatkan sesiapa sahaja diseIubungi kebahagiaan, bagaikan di awang-awangan.

Namun harus diingat bahawa ia juga boleh memakan diri terutamanya jika kesetiaan dicvrangi dan perasaan cinta yang tulus tidak dihargai.

Begitulah seperti kisah sed1h yang terjadi kepada seorang gadis cantik yang berasal dari Indonesia ini.

Mula alami tek4nan j1wa sejak 4 tahun lalu

Menerusi perkongsian di akaun Instagram Makassar Info dan TikTok @nanaeteng, gadis yang bernama Rina itu menjadi tidak s1uman sejak 4 tahun lalu setelah dicvrangi oleh bekas kekasih hatinya.

Biarpun berada dalam keadaan waras ketika dit1nggalkan kekasih, Rina dilanda kesed1han yang meIampau sehingga dirinya mengh1dap kemvrungan.

Pada suatu hari, dia dikhabarkan telah jatvh pengs4n secara tiba-tiba dan siapa sangka sebaik sahaja tersedar, dia tidak mengingati langsung identiti dirinya.

Disahkan mengh1dap penyak1t ment4l

Kini, Rina disahkan sebagai seorang ODGJ iaitu Orang Dengan G4ngguan Jiwa. B1mbang melihat keadaan anak mereka, kedua ibu bapa Rina telah membawanya untuk menjalani pelbagai kaedah r4watan namun keadaan Rina masih tetap sama.

Dikvrung di rumah selama 4 tahun

Bukan itu sahaja selama 4 tahun berturut-turut, Rina terpaksa dikvrung dalam rumah bagi mengelakkan gadis itu meIarikan diri seperti yang pernah terjadi sebelum ini.

Difahamkan lagi setelah Rina dibawa pergi untuk menjalani r4watan di hospital, kini gadis itu dilihat lebih tenang berbanding sebelumnya.

Meninjau ke ruangan k0men, rata-rata net1zen meIuahkan rasa simpati terhadap gadis tersebut. Malah, ada juga yang membuat andaian bahawa gadis itu terkena ‘guna-guna’ oleh insan yang sak1t hati pada dirinya.

Semoga diberi kesembvhan

Dulu mesti seorang pelajar yang cantik & pandai

Sak1t begini inshaa Allah masuk syurga kelak

Mungkin kena buatan orang

 

 

Sumber: Instagram makassar_iinfo TikTok @nanaeteng, Borakdaily

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.