Hari Yang Redup, Meningg4l Dalam Tidur & Ribuan Rakan Taulan Hadir “Pemergian Abam Benar-Benar Dicemburui”

Hiburan

Hari ini ramai yang terkejut dengan berita pemergian pelawak popular, Abam daripada kumpulan Bocey yang men1nggal dunia di kediamannya di Gombak pada pagi Isnin.

Dengan pemergian pelawak popular, Abam Bocey yang telah meninggal dunia selepas Subuh pagi tadi dipercayai akibat demam panas

Rata-rata ramai tidak percaya dengan berita pemergian abam dan terasa kehilangan sebutir permata dalam industri hiburan tanah air.

"Abam aku datang dengan mak ni, bangunlah Abam" - Ali Puteh

Menerusi beberapa video yang dikongsikan rakan artis dan platform media lain, kelihatan orang berpusu-pusu memberikan penghormatan terakhir buat arwah Abam.

“Setahu saya Abam tak ada sakit apa-apa cuma mungkin penat sebab banyak kerja dan kurang waktu rehat,” kata kakaknya.

Jen4zah Allahy4rham Abam selamat dikebumikan di Sungai Pusu, Gombak

SEWAKTU azan Maghrib berkumandang, jen4zah Allahy4rham Syed Umar Mokhtar Syed Mohd. Ridzuan secara perlahan-lahan diturunkan ke liang lahad untuk disemadikan sebentar tadi.

Allahyarham yang dilebih dikenali sebagai Abam Bocey men1nggal dunia di rumahnya pagi tadi dan dibawa ke hospital untuk dibedah siasat bagi mengetahui punca kem4tiannya. Jen4zah Allahy4rham dibawa ke Masjid Zakaria, Gombak Utara, sejurus selesai proses bedah siasat untuk dimandi dan dik4fankan.

Jenaz4h Allahy4rham dibawa ke Tanah Perkvbvran Islam Sungai Pusu, Gombak, untuk disemadikan buat selama-lamanya.

Salam takziah buat seluruh keluarga Allahy4rham, buat ibunya, isterinya, adik beradiknya. Moga Allah SWT cucuri rahmat ke atas roh allahyarham dan ditempatkan dalam kalangan orang yang beramal soleh dan solehah.

 

Seluruh Rakan Taulan, Rakan Artis Sanak Saudara Memberi Penghormatan Terakhir Untuk Arwah

https://www.instagram.com/p/B8YosQgA8u4/

Altimet  tidak dapat menahan sebak

 

View this post on Instagram

 

Altimet @altimet di sekitar kediaman Abam Bocey. Semoga segala urusan keluarga Allahyarham dipermudahkan #MeleTOP

A post shared by MeleTOP (@meletop) on

Arwah sangat di sayangi sehingga akhir hayatnya

#KitaBaikRamaiSayang- sungguh benar Arwah di sayangi ramai

Kata-kata rakan artis Johan

 

View this post on Instagram

 

Innalillahi wa inna ilaihi rojiun @abam_bocik ( Syed Umar Mokhtar bin Syed Mohd Redzuan) . AL FATIHAH . Ya Allah, ampunilah dan rahmatilah, bebaskanlah dan lepaskanlah dia. Dan muliakanlah tempat tinggalnya, luaskan lah dia. Dan muliakanlah tempat tinggalnya, luaskan lah jalan masuknya, cucilah dia dengan air yang jernih lagi sejuk, dan bersihkanlah dia dari segala kesalahan bagaikan baju putih yang bersih dari kotoran, dan gantilan rumahnya dengan rumah yang lebih baik daripada yang ditinggalkannya, dan keluarga yang lebih baik, dari yang ditinggalkan, serta suami atau istri yang lebih baik dari yang ditinggalkannya pula. Masukkanlah dia kedalam surga, dan lindungilah dia dari siksa kubur serta fitnah nya, dan dari siksa api neraka. Ya Allah, berikanlah ampun, kami yang masih hidup dan kami yang telah meninggal dunia, kami yang hadir, kami yang ghoib, kami yang kecil – kecil kami yang dewasa, kami yang laki – laki maupun perempuan. Ya Allah, siapapun yang Engkau hidupkan dari kami, maka hidupkanlah dalam keadaan iman. Ya Allah janganlah Engkau menghalangi kami, akan pahala beramal kepadanya dan janganlah Engkau menyesatkan kami sepeninggal dia dengan mendapat rahmat-Mu wahai Allah yang lebih belas kasihan. Segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.

A post shared by 🎯H E L I Z A H E L M I 🎯 (@nurhelizahelmi) on

 

View this post on Instagram

 

Sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah kepada Allahyarham Abam Bocey. Saksikan laporan penuh video di youtube mStar Online Malaysia. #mstartmh #mstaronline

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial) on

 

Sumber : IG selebriti/mstar/meletop