(Video) “Bukan mudah berada di posisi, perjvangan & peng0rbanan Abah.”- Heliza Helmi

Tempatan

Sejak pagi tadi, khabar angin berkenaan peletakkan jawatan Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin bertiup kenc4ng.

Beliau juga dikatakan akan membuat pengumuman penting esok dan hal terebut dijangka berkenaan isu peletakkan jawatan seperti yang tuIar ini.

Bukan mudah berada di posisi Abah

Disebabkan hal berkenaan menjadi perbualan warg4net di media sosial, selebriti dan aktivis kemanusiaan, Heliza Helmi telah menyuarakan rasa sed1h apabila mengenangkan perjvangan dan peng0rbanan perdana menteri.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 🎯H E L I Z A H E L M I 🎯 (@nurhelizahelmi)

Ya Allah.. sebaknya. Bukan mudah nak berada di posisi Abah, perjvangan Abah, peng0rbanan Abah. Ya Allah… berikanlah yang terbaik untuk Abah dan kami semua , rakyat Malaysia. sebuah negara yang Engkau Redhai. Pandu kami Ya Allah.” tulisnya

Selain itu, Heliza turut menyertakan sekali video yang diambil dari TikTok yang menyuarakan rasa sed1h dan seb4k apabila perjuangan PM bakal berakhir tak lama lagi.

Kalau tak ada C0vid-19, mungkin Abah PM terbaik

Sehvbungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata w4rganet telah men1nggalkan komen dengan berasa sama seperti apa yang dirasakan Heliza.

Mereka juga berasa sed1h apabila peng0rbanan dan perjvangan PM yang digelar ‘abah’ tidak dipandang oleh beberapa pihak sehingga beliau dijangka meletak jawatan dalam masa terdekat.

Kenapa tak ada yang lihat peng0rbanan Abah

Harap rakyat Malaysia tak menyesaI..

Dia pun manusia biasa..

‘Dia Bantu Aku’ – Mila Jirin Men4ngis, Seb4k Baca Berita PM Bakal Letak Jawatan

TERDAHULU, seorang lagi penyanyi dan usahawan, Mila Jirin turut meIuahkan rasa sed1h apabila tersebar des4s desvs mengatakan Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin bakal meletakkan jawatan esok.

Mila rasa seb4k

Menerusi video yang dimuat naik oleh Mila Jirin di Instagram, dia memberitahu bahawa dia tidak pernah rasa sed1h seperti ini jika ada perdana menteri yang meletakkan jawatan. Namun, kali ini dia merasa seb4k.

Aku tak tau kenapa aku rasa sed1h. Aku tak pernah pun sed1h bila perdana menteri nak letak jawatan sebelum ni. Tapi mungkin sebab dia bantu aku.

InsyaAllah aku d0a sangat moga Allah mudahkan urusan semua orang kat Malaysia ni.

Angkatlah C0vid-19 ni dan jauhi lah Ya Allah. InsyaAllah kita bergantvng harap kepada Allah. Kita ada Allah.

Jangan kita bergantvng harap pada manusia. S0rry lah kawan-kawan em0si pula. Jaga diri ya, insyaAllah Allah Iindung kita semua.

Tak pernah rasa sed1h seperti ini

 

View this post on Instagram

 

A post shared by B I Z M I L L A (@mila_jirin)

Video berdurasi 44 saat itu meraih lebih 100 ribu tontonan dan mendapat lebih 12 ribu tanda suka. Sebelum ini media melaporakan Muhyiddin Yassin akan menyerah surat peletakan jawatan sebagai Perdana Menteri kepada Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara esok.

 

Sumber: Instagram Heliza Helmi, OMM (Nuha Kefli),  mila_jirin, Ohbulan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.