Ibu svspek kes bn0h Nur Surya dipuji, ser4h anak ke polis demi keadilan

Keluarga Semasa Tempatan

Kes pembn0han seorang gadis berusia 19 tahun di Terengganu beberapa hari lalu benar-benar mengejvtkan seluruh negara. Lebih mem1lukan apabila m4ngsa, Siti Nur Surya Ismail dibn0h oleh teman baiknya sendiri di had4pan ibunya.

Bagaimanapun, svspek yang juga berusia 19 tahun telah direm4n selama 7 hari selepas hadir ke Balai Polis Telemong ditemani ibunya untuk memberi keterangan bagi membantu si4satan.

“Svspek yang diser4hkan kepada polis oleh ibunya direm4n sehingga Isnin depan” – BH Online

Kita hanya mampu melihat

Namun begitu, disebalik kec4man dan juga cemvhan warg4net terhadap svspek pembn0han yang dis1fatkan kej4m itu, sedikit pujian perlu diberikan kepada ibu svspek.

Hal ini dik0ngsikan oleh seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Mr King hisyam Zaid apabila memuji tind4kan ibu svspek yang membawa anaknya ke balai polis selepas melihat remaja terbab1t seperti dalam ket4kutan.

Saya kenal kedua-dua ayahnya, minta orang ramai henti buat spekuIasi bvkan-bvkan

Menerusi perkongsian di Facebook, Mr Zaid Hisyam meminta orang ramai untuk berhenti daripada membuat spekuIasi tentang tr4gedi berkenaan. Sebagai kenalan rapat kepada kedua-dua keluarga svspek serta Allahyarh4mah, dia mengakui mereka semua adalah orang yang baik.

.

Ibu sanggvp t0lak tepi f1trah nur4ni

Ibu mana yang tidak tau r1ak wajah anak yang ketakvtan atau berb0hong bila diperhatikan.

Namun di sebalik semua itu, yang paling dikagumi adalah ibu kepada tertvduh sanggup mengenep1kan perasaan sayangkan anak demi sebuah keadilan kepada Siti Nur Surya. Tindakan tersebut dibuat setelah melihat r1ak wajahnya yang ketakvtan apabila diperhatikan.

 

Mereka berdua sahabat baik & dianggap anak sendiri oleh keluarga masing-masing

Walaupun tahu apakah kesan tindakan yang diambil kelak, namun wanita tersebut tetap menggagahkan diri untuk memvjuk svspek. Meskipun tidak diketahui m0tif sebenar kejadian tetapi lelaki berkenaan tidak menaf1kan kedua-dua keluarga mempunyai hubungan akrab.

Siapa kita untuk menghvkum

Sehubungan dengan perk0ngsian tersebut, terdapat juga warganet yang men1nggalkan komen dengan mengiyakan apa yang diperkatakan oleh Mr King Hisyam Zaid itu.

Mereka berharap agar segala urusan dipermudahkan dan meminta orang ramai yang tidak mengetahui hal yang sebenar tidak men0kok tambah k1sah yang mem1lukan ini.

Yang berlaku sudah berlaku

Bukan salah ibu & ayah

 

Sumber: Facebook Mr King Hisyam Zaid, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.