i-Sinar: Bay4ran Bulan April Sedang Diusahakan, Dikredit Secara Berperingkat Pada Tarikh Ini

Semasa Tempatan Viral

KWSP Malaysia menerusi satu perk0ngsian di laman Twitter rasmi mereka memaklumkan mengenai pemb4yaran bagi permohonan i-Sinar bagi bulan April.

Menurut perk0ngsian berkenaan, b4yaran bagi bulan April sedang dibuat secara berperingkat sehingga 16 April 2021. Para ahli boleh mendapatkan status b4yaran terkini melalui i-Akaun(Ahli) ataupun menghvbungi talian Hotline Khas i-Sinar di 03 89224848 .

KWSP juga memaklumkan bahawa pengkreditan amaun ke amaun bank adalah dalam masa 1-5 hari bekerja bergantvng kepada prosedur bank anda.

Dalam pada itu, KWSP juga menghargai kesabaran dan pert1mbangan ahli sepanjang proses pemb4yaran dilaksanakan.

Ntizen kes4l b4yaran i-Sinar April belum dikreditkan

Gambar hiasan. – Foto Bernama Gambar kecil: T4ngkap layar netizen di ruangan komen Facebook KWSP

TERDAHULU, ramai netizen melvahkan rasa k3cewa apabila pemb4yaran i-Sinar untuk April masih belum dikreditkan ke dalam akaun mereka.

Mereka memb4las di ruangan komen Facebook rasmi Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sejak Selasa.

Seorang pelayar Facebook yang menggunakan nama Muhammad Hazim mempers0alkan tarikh pengeluaran i-Sinar dilanjutkan selama empat hari.

“Kenapa date dalam i akaun pengeluaran i-Sinar 5 hari bulan di anjak ke 9 hari bulan?” soalnya di ruangan komen.

Seorang lagi pelayar, Ecah Kamsani turut memb4las di ruangan sama dengan memaklumkan dia baru sahaja menghvbungi talian i-Sinar bagi menanyakan tarikh pemb4yaran berkenaan.

Dia difahamkan, tarikh sebenar pemb4yaran ke akaun miliknya akan diketahui dalam masa terdekat.

Sehubungan itu, dia mencadangkan supaya pihak KWSP membuat pr0sedur operasi standard (SOP) yang jelas untuk tarikh pengeluaran bagi memastikan semakan dibuat dengan lebih mudah.

Sebelum ini, pihak KWSP memaklumkan b4yaran i-Sinar bagi Mac diawalkan dan dibayar pada minggu akhir Februari manakala pemb4yaran seterusnya pula akan dibuat pada April.

Sehingga kini, ruangan status di Facebook itu menerima 1,400 tanda suka dengan 505 komen.

 

Sumber: KWSP, Sinar Harian, Siakap Keli

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.