Ingatkan Puri Buah!, Nenek Tak Sengaja Suap Cucu Dengan Hand Sanitizer

Keluarga Luar Negara

Penggunaan cecair pemb4smi kum4n kini dijadikan sebagai norma baharu dalam mengekang penvlaran w4bak Covid-19. Namun, penggunaan cecair ini telah disalah guna oleh seorang nenek di Manitoba, Canada.

Teixiera, bertindak menyuap cucunya Logan, dengan cecair pemb4smi kum4n ini kerana bungkusan cecair pemb4smi kum4n tersebut mirip dengan bungkusan makanan yang lain.

Mirip bungkusan makanan

Foto:The Sun UK

Kejadian ini terjadi apabila Teixeira, menganggap bungkusan cecair pemb4smi kum4n ini merupakan puri buah yang selalu dimakan oleh cucunya. Setelah Logan, disuap dengan cecair pemb4smi kum4n itu, dia mula batuk dan pengsan selama lima minit.

Taxiera mula sedar bungkusan makanan yang disuapnya merupakan Hand Sanitizer yang boleh membunuh 99 peratus kum4n.

“Saya sama sekali tidak menganggap bahawa bungkusan itu adalah makanan”, kata ibunya.

Teixeira yang cemas ketika itu, bertindak memanggil jirannya dan menelefon 991 untuk mendapatkan bantuan bagi cucunya. Kini, Logan berada di hospital untuk rawatan selanjutnya.

Dibeli untuk kakak

Foto: The Sun UK

Menurut ibu Logan, Nikki Teixiera, dia membeli cecair pemb4smi kum4n itu untuk anak perempuannya yang berusia tujuh tahun. Bungkusan cecair pemb4smi kum4n yang menarik dan comel itu dianggap sesuai untuk anaknya bawa ke sekolah.

Dia juga tidak menganggap bungkusan cecair pemb4smi  kum4n itu sebagai makanan kerana bungkusan itu jelas menunjukkan Hand Sanitizer, Kills 99% Of Germs.

Teixiera, turut memberi nasihat kepada orang ramai agar berwaspada dan tidak mengulangi kejadian yang telah berlaku ini. Kini, syarikat Smart Care telah dihubungi dan produk tersebut harus dihentikan jualannya untuk sementara.

Hal ini demikian kerana, untuk mengelakkan daripada masyarakat b1mbang dan salah tanggapan terhadap produk tersebut.

Sumber: The Sun UK , Ohbulan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.