“D0akan Kak boleh tengok dekat syurga”- Akak ‘Istimewa’ Buat Live Gigih Cari Rezeki, W4rganet Pakat “Support”

Tempatan

Mungkin kita semua pernah merasa pen4t, putus asa dan tidak mampu lagi untuk meneruskan perjvangan dalam hidup kita.

Akan tetapi, kita semua perlu sentiasa bersyukvr kerana walau apa sahaja dvgaan dan cabaran yang datang dalam hidup kita, kita kena sentiasa beringat bahawa ada lagi orang lain dalam dunia ini yang lebih hebat dvgaan dan cabarannya dalam menempuh perjvangan dalam hidup ini.

Seperti seorang pengguna TikTok bernama anisa_samsudin ini, beliau boleh dikategorikan sebagai seorang insan yang hebat dan luar biasa.

Kekurangan dari segi fiz1kal bukanlah suatu penghaIang untuknya mencari rezeki yang halal demi kelangsungan hidup.

Menurut penjelasan di dalam salah satu video yang dimuat naiknya, beliau Iahir dengan fizikal yang sihat dan normal. Namun ketika beliau berumur 9 bulan, beliau telah didiagn0sis dengan penyak1t knser mata.

Kerana terIambat untuk mervjuk ke hospital, doktor telah sarankan untuk membuat pembed4han pada sebelah matanya sahaja, dan tak lama kemudian matanya yang lagi sebelah telah berjangk1t. Dan pada ketika dia berusia 10 bulan, beliau difahamkan telah menjadi bvta sepenuhnya.

Namun begitu, kekurangan tersebut tidak langsung mematahkan semangatnya dalam mencari rezeki yang halal.

Difahamkan bahawa, beliau ada berniaga dengan membuat live di media sosial bagi mempr0mosikan barangan yang dijualnya itu demi kelangsungan hidup di musim p4ndemik ini.

Bagi yang mahu membeli barang yang dijualnya itu, boleh lah tengok di akaun TikToknya atau terus mesejnya melalui Whatsapp seperti yang terdapat pada profile akaun TikToknya itu.

Melihat kepada akaun TikToknya, beliau juga turut mesra menjawab soalan-soalan yang diajukan warganet kepadanya.

Manakan tidak, dengan keadaannya itu, wa4rganet pasti ingin tahu bagaimana yang beliau menjalani kehidupan seharian dan sebagainya.

Namun dalam banyak-banyak soalan yang diajukan itu, ada satu soalan yang dijawabnya, amat menyentvh hati.

Saoalan tersebut menyatakan bahawa jika beliau diberikan rezeki suatu hari nanti untuk melihat buat pertama kali, apakah yang beliau akan buat.

“Kak Anis akan tengok muka semua family Kak Anis termasuk mak ayah Kak Anis adik-beradik Kak Anis, anak-anak dan suami Kak Anis.

“Sebab Kak Anis rindu sangat nak tengok muka dorang, sebab kak Anis tak pernah tengok pun muka siapa-siapa pun,” ujarnya.

Tambahnya lagi, impian tersebut seakan tidak akan menjadi kenyataan kerana pihak doktor menyatakan kepadanya yang s4raf matanya telah r0sak sepenuhnya.

“Tapi kalau nak ikutkan kata doktor, Kak Anis takde harapan untuk melihat semula sebab mata Kak Anis dah r0sak habis. Saraf Kak Anis dah r0sak juga.

“Jadi, ada penderma doktor nak derma mata kat Kak Anis, tapi doktor kata memang tak boleh, tak sesuai dan tak boleh. D0akan Kak Anis boleh tengok dekat syurga” katanya.

Video tersebut pun lantas menjadi tuIar, sehingga kini ianya telah ditonton lebih 28 ribu kali.

 

Sumber: Tiktok Anisa Samsudin, Siakap Keli

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.