Kambing kena padajal, habis satu badan dicat biru, mulut disal0tep

Tempatan Viral

SEORANG lelaki terkejvt apabila mendapati kambing pel1haraan ibunya telah di4niaya oleh individu tidak bertanggvngjawab.

Menurut Khairul Amizi, kambing yang dipanggil Tam itu telah dis1mbah dengan cat berwarna biru menyebabkan seluruh badannya disel1puti warna tersebut.

Bukan itu sahaja, mvlut haiwan berkenaan juga turut disal0tep dengan p1ta pelek4t.

“Orang Melayu dengan sifat d3ngki memang tak boleh bawak bincang. Baru sekali dua kambing mak aku terlep4s pergi rumah kau, dah kau s1mbah cat, t4pe mvlut sampai macam gini,” katanya dalam satu hantaran di Facebook.

Khairul menyifatkan perbuatan individu terbabit tidak berper1kemanvsiaan kerana meng4niaya b1natang.

Menurutnya, rumahnya juga turut menjadi tempat pers1nggahan haiwan tern4kan milik orang lain namun, dia tidak sesekali terfikir untuk melakukan perkara sedemikan terhadap haiwan-haiwan tersebut.

“Yang aku hari hari lembu, kambing entah sesiapa penuh kat depan rumah. Penuh ta1k apa bagai tak pernah pulak nak buat macam-macam. Haa bereh laa! Hari ni hari kau, tunggu hari aku pulak yaa. Lepas ni B1natang apa pun yang bukan hak milik keluarga aku, penuh depan rumah faham faham lah ya,” katanya.

Sementara itu, perk0ngsian Khairul turut mendapat perhatian daripada ntizen yang rata-rata kec3wa dengan t1ndakan individu terbabit.

 

Sumber: Khairul Amizi, CC

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.