(Video) Cem4s Jumpa Kanak2 Main Basikal Seorang Diri Pukul 3 Pagi, Dah Panggil Tak Menyahut…

Keluarga Semasa Viral

Sekumpulan tiga pemuda berdepan detik cemas apabila terjumpa seorang kanak-kanak berumur 5 tahun bermain basikal di atas jalan raya seorang diri pada pukul 3 pagi. Mereka pada mulanya takut untuk menegur kanak-kanak itu beranggapan mustahil untuk seorang kanak-kanak bermain seorang diri pada waktu sedemikian.

Mereka kemudian mengikut kanak-kanak itu sebelum mengambil keputusan memberhentikan kereta sebelum memanggil kanak-kanak itu. Namun panggilan mereka tidak dijawab!

Kanak-kanak aut1sme hyper

Rupanya-rupanya kanak-kanak tersebut keluar dari rumah selepas melihat pintu rumahnya yang terbuka. Ibu kepada kanak-kanak aut1sme itu menceritakan detik cem4s semasa kejadian berlaku di group Facebook Autisme Malaysia.


D4kwa wanita itu, dia mencari anaknya di sekeliling kampung hingga ke pekan namun tidak menjumpai sebelum bert1ndak ke balai polis berhampiran. Mujur ada tiga pemuda yang menjumpai anak wanita ini.

Perasaan sy kuat ke balai polis. Semasa saya di balai polis kebetulan anak saya otw dengan kereta peronda and ada 3 orang pemuda bawa basikal anak saya. Saya bersyukur sangat kepada adik2 ni yang jumpa anak saya pada mulanya saya memang p4nic nampak lagi mereka ketawa2. Tapi saya explain dengan pihak polis and adik2 tu yang anak saya aut1sme hyper.

Keluarga yang ada anak aut1sme saja yg tau macam mana situasi membesarkan anak syurga ini.

Di ruangan komen, ramai yang memberikan kata-kata semangat kepada wanita tersebut agar terus tabah membesarkan anak syurga ini.

 

Antara komen-komen ntizen

Alhamdulillah semuanya sel4mat..

I feel you… seb4k terus hati ini…

 

Sumber: Ohbulan, Nana

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.