“Dah makan l4ri”- 3 Kali Makan L4ri, Pemilik Kedai Sate Ini Mahu Viralkan Muka Pel4ku

Semasa Tempatan Viral

Sebut sahaja Kajang, pasti ramai tahu ianya merupakan ‘syurga sate’. Kalau teringin nak makan sate, singgah sahaja di Kajang, memang ada bermacam-macam jenis sate di sana.

Bagaimanapun, baru-baru ini hangat diperkatakan mengenai satu isu apabila Sate Rono Kajang ada memuat naik perk0ngsian di Facebook mengenai pelanggan makan ‘l4ri’ tanpa membuat pembayaran.

Difahamkan, kejadian berlaku pada Ahad yang lalu dan pihaknya menvntut pelanggan tersebut melun4skan pembayaran makanan.

Namun, apa yang mengejvtkan, kejadian itu bukanlah pertama kali berlaku. Menurut mereka, pelanggan tersebut sudah berbuat demikian sebanyak 3 kali.

Teg4snya, jika pelanggan tersebut g4gal menghubungi mereka untuk membuat pembayaran, pihaknya akan memuat naik video CCTV yang menvnjukkan pelanggan tersebut keluar tanpa membuat pemb4yaran.

Menerusi satu lagi kenyataan, pihak Sate Rono Kajang memaklumkan tujuan perkongsian itu adalah untuk memberi peringatan dan kesedaran kepada si pel4ku dan orang ramai agar kejad1an itu tidak lagi berulang.

 

Dalam pada itu, pihak Sate Rono Kajang mended4hkan si pel4ku menggunakan takt1k datang ketika ramai orang dan sekaligus suka untuk mengec4m semua pelanggan yang keluar masuk kedai.

Katanya lagi, pihak mereka turut menerima mesej daripada netizen yang baik hati yang mahu melun4skan bayaran tersebut, namun mereka tetap mahukan si pel4ku yang memb4yarnya.

Terkini: Pel4ku sudah dapat di kesan

Memandangkan status yang di muat naik oleh Sate Rono Kajang tempohari adalah pada 20hb Disember dan didalam kenyataan mereka meminta si pel4ku untuk melunaskan pembayaran tersebut dalam masa 48 jam, difahamkan tiada apa2 pembayaran dilakukan menyebabkan pihak Sate Rono Kajang telah memuat naik rakaman video CCTV yang pel4ku.

Walau bagaimanapun, dimaklumkan rakaman video CCTV tersebut sudah di tarik balik oleh pihak Sate Rono Kajang atas nasihat orang awam atas faktor keselamatan.

Image may contain: text that says 'RONO Sate Rono Kajang Assalamualaikum dan salam sejahtera, Seperti yang telah kami war-warkan sebelum ini, kami tidak akan teragak-agak untuk 'publish' rakaman CCTV pelanggan yg makan lari di restoran kami. Video-video ini adalah dari 1 pelaku sahaja. Diminta sesiapa yg mengenali individu ini dapat memaklumkan kepadanya supaya tampil dan menyelesaikan bil-bil sebelum ini. Kami memohon maaf jika ada pihak yang terkesan dengan posting ini. Bukan niat kami untuk mengaibkan sesiapa cuma sebagai pengajaran buat si pelaku dan juga peringatan buat kami dan pengusaha restoran lain supaya lebih berhati-hati'

Image may contain: text that says 'Md Hafiz Yazid Kepada Admin Nasihat saya lebih baik. Zoom in wajah Suspek sahaja (photo crop) Jika memaparkan RAKAMAN penuh lokasi CCTV khuatir akan menyebabkan ada pihak tidak bertanggungjawab memecah masuk premis kerana mereka tahu lokasi CCTV premis Ini akan memudahkan operasi mereka Harap nasihat ini diterima pakai. Semoga Persalah dapat diberkas dan melangsaikan segala hutang makan yang di lakukan. Dari saya bekas CCTV officer selama 3 tahun Loss & Risk Prevention Department. 10m Like Reply Pokchu Laksa Md Hafiz Yazid btul tu.. Soa...'

Namun begitu, menerusi ‘update’ terkini yang di berikan di laman sosial, mereka memaklumkan telah dapat mengesan pel4ku hasil maklumat orang ramai dan ketika ini sedang berurusan dengan isteri pel4ku untuk menyelesaikan masalah yang berlaku.

Diharap isu dapat diselesaikan cara baik sekaligus menjadi pengajaran buat si pel4ku dan seterusnya peringatan buat semua.

 

Sumber: Gulapop, Facebook Sate Rono Kajang

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.