“Mama Cu4i Dik.. Mama Lalai, Seminggu Dah Tak Masak Sebab T4kut…”- Mama

Keluarga Tauladan Tempatan

Menerusi perk0ngsian seorang ibu dikenali sebagai FatinLyna, di kumpulan Masak Apa Tak Jadi Hari Ini di laman Facebook, tampil berkongsi trag3di ‘hitam’ yang menimpa anaknya yang masih kecil.

Trag3di yang berlaku, membuatkan dia berasa tr4uma dan t4kut jika kejadian seumpama ini berlaku sekali lagi.

Tambahan pula, dia turut meluahkan rasa kes4l dengan apa yang telah terjadi dan meny4lahkan dirinya berikutan ins1den tersebut.

Tr4uma dengan apa yang terjadi

Foto: FatinLyna

Difahamkan, anak kecilnya yang dikenali sebagai Muhammad Izny Haqq, terkena sup panas yang baru sahaja dihidangkan olehnya di atas meja. Sebelum ini, dia berulang kali menasihati orang lain supaya berhati-hati di dapur, lagi-lagi mereka yang mempunyai anak kecil. Namun, m4lang tidak berbau apabila perkara ini terkena kepada keluarganya sendiri.

Selesai masak makan malam, saya hidang lauk (sup) atas meja makan dan tutup tudung saji meja tu di ruang makan bukan di dapur. Settle semua mula ajar anak yg lain pdpr. Papanya mandi.

Jadi adik Haqq ni main mainan dia tak jauh dari saya, belakang saya je mainnya terlalu pantas benda nak jadi. Entah macam mana dia tar1k tudung saji tu lalu tumpah kuah sup yg baru je saya siap masak.

May be an image of 1 person, standing and sitting

Jelasnya lagi, ins1den yang terjadi berlaku begitu pantas walhal anaknya berada di belakangya ketika itu. Pada masa yang sama, wanita ini memohon doa daripada netizen supanya anaknya kembali sihat seperti sedia kala. Apa yang lebih menyed1hkan, apabila anaknya mengalami alahan satu badan, dan sembab di bahagian muka sehari selepas ins1den itu.

Mama cvai dik, mama lal4i. Seminggu dah tak masak sebab takut campur 24 jam dia nak berdvkung.

Esok Haqq kena cuci kali ke 4. Tahap lecvr adalah tahap ke 2. Jika dalam masa 2 mnggu haqq tak sihat, maka akan dilakukan pembed4han pindahan kulit.

May be an image of baby

Tidak berakhir di situ, si ibu sempat berk0ngsi tips apa yang perlu dilakukan oleh orang sekeliling jika ins1den seumpama ini berlaku. Jelasnya, m4ngs4 perlu dijurus dengan air pada tempat lecvr bagi mengelakkan daripada kesan lecvran itu bertambah.

Setiap hari setiap masa cakap kat haqq ‘mama mintak maaf dik, sebab mama adik s4kit’  Allahu, dia baru 2 tahun dah kena hadap s4kit ni.

May be a closeup of babySemoga cepat sembvh!

Semoga cepat sembvh dan dipermudahkan..

 

Sumber: FatinLyna via Masak Apa Tak Jadi Hari Ini?, Ohbulan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.