“Mesti ambil tindakan kat pond4n sorang ni..”- Ustaz Kazim Mahu Sajad Kena Tindakan Tegas.

PERBUATAN sengaja mengh1na agama yang dilakukan jutawan kosmetik, Nur Saj4t atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, 35, perlu dikenakan tind4kan sewajarnya.

Penceramah terkenal, Datuk Mohd. Kazim Elias berkata, tindakan itu perlu bagi menghalang perbuatan yang dil4rang tersebut menjadi ikutan orang lain.

“Mesti ambil tindakan pada p0nd4n seorang ini. Tuan-tuan dan puan-puan pun faham p0nd4n mana yang saya maksudkan.

‘Mengh1na agama, memperm4inkan agama dan yang lebih mal4ng lagi disokong pula orang – janganlah kata apa-apa, itu antara dia dengan Tuhan biarlah. Salah tetap salah. Ini hvkum,” katanya dalam satu program ilmu bertajuk Bersediakah Kita Untuk Menghadapi Akhir Zaman.

Kontr0versi melanda Nur Saj4t yang kini berada di Tanah Suci tercetvs apabila dia sengaja memaparkan gambar dan video memakai telekung ketika mengerjakan umrah.

Dalam pada itu, Mohd. Kazim berpendapat, umrah yang dilakukan oleh Nur Sajat tidah sah kerana personaliti berkenaan memakai pakaian berjahit sedangkan dia adalah seorang lelaki.

‘Walaupun kau dah pot0ng, kalau kau jantan (lelaki) tetap jantan, walaupun perwatakan dan body (tubuh) dah jadi perempuan, tetap jantan.

“Kemudian kau pergi buat umrah, kau menjadi orang perempuan kau niat umrah sedangkan kau lelaki, lelaki mana boleh pakai pakaian berjahit, mana boleh pakai telekung,” katanya lagi.

Menurut Mohd. Kazim, walaupun semua orang boleh mengaku sebagai orang yang baik termasuk mampu menunaikan umrah dan sebagainya, namun penilaian baik itu hanya ditentukan Allah SWT.

“Semua orang mengaku baik. Pada hal penilaian baik dinilai Allah. Kalau kita nak jadi baik, ikut penilaian yang Allah kata baik.

“Jangan kita cakap, tengok saya pergi umrah. Duduk di Malaysia, macam-macam orang kata pada saya. Saya ke Mekah nak berbicara dengan Tuhan, kenapa Tuhan jadikan saya macam ini,” katanya.

Teg4s beliau, asas untuk menjadi baik di sisi agama ialah beriman kepada Allah, beriman kepada hari ki4mat, percaya kepada malaikat, percaya kepada kitab dan percaya kepada para nabi serta rasul.

 

Sumber : http://cempedakcheese.com/