Nora Ariffin berdvka lagi, ibu mertua mninggal dunia – “Semoga dapat bertemu arw4h Baba, Johan dan Alif”

Keluarga Semasa Tempatan

Setiap yang hidup pasti akan merasakan kemat1an. Namun bagi penyanyi Nora Ariffin, kebelakangan ini banyak kemat1an yang berlaku begitu dekat dengan kehidupannya.

Bermula dengan kemat1an suaminya, Johan Nawawi pada 2017 dan diikuti dengan kemat1an anaknya pula, Alif Johan pada 2019, satu lagi berita kemat1an menyusul.

Menerusi Instagram Nora, penyanyi Di Persimpangan Dilema ini memaklumkan bahawa ibu mertuanya, Nora Abdullah (ibu arw4h Johan Nawawi) telah meninggal dunia hari ini pada pagi tadi (2 September 2020).

Dalam kenyataannya di media sosial tersebut, dia berharap ibu mertuanya ditempatkan bersama para solehin dan dapat bertemu dengan suami dan anaknya di sana nanti. Sedihnya… 

“Dvkacita dimaklumkan ibu mertua saya Mami, Puan Nora Abdullah telah kembali ke rahm4tullah pagi tadi dengan tenang.

“Semoga dapat bertemu dengan insan-insan tersayang, suami, anak dan cucu tercinta iaitu arw4h Baba, arw4h Johan dan arw4h Alif” ujarnya.

Nora menimang cucu pertama pada minggu lalu.

J3nazah akan dikebvmikan di Tanah Perkvburan Islam Bukit Kiara, Kuala Lumpur.

Pada Rabu lalu, Nora bergelar nenek selepas anak sulungnya Mohd Syakir Iman, 27, dan menantunya Eilya Sofea menimang cahaya mata pertama.

Penyanyi lagu Desa Tercinta ini kehil4ngan suami, Johan Nawawi yang juga seorang komposer ternama pada 24 Mac 2017.

Kemudian, pada 14 Disember lalu, Nora dilanda berita dvka apabila anak keduanya Muhammad Syakir Alif Johan mninggal secara mengejvt di kediaman mereka.

Netizen bersimp4ti dengan Nora

Rata-rata netizen di media sosial mengucapkan takziah buat Nora dan mendoakan semoga penyanyi ini tabah dengan dugaan yang dihadapinya itu.

Ujian yang menimpa Nora ini juga mendapat perhatian personaliti TV3, Fedtri Yahya yang juga bersimp4ti dengan penyanyi ini.

Untuk info, arw4h Nora Abdullah ialah pelukis komik wanita pertama negara dan terkenal dengan hasilnya tentang lagenda Cik Siti Wan Kembang pada tahun 1955 dan diterbitkan semula dalam majalah Gila-Gila dan Salina pada tahun 1980-an.

Takziah buat keluarga Nora Ariffin. Al Fatihah… 

Sumber: mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.