Makcik Petir sudah tiada… Noryati Taib mninggal dunia

Tiada lagi Makcik Petir dalam industri seni.

PEMINAT drama tempatan dikejvtkan dengan berita sed1h berhvbung pemergian pelakon veteran, Noryati Taib kira-kira pukul 2 pagi Rabu.

Noryati yang lebih dikenali sebagai Makcik Petir dalam kalangan peminat drama lakonannya mninggal dunia pada usia 63 tahun.Berita berkenaan disahkan anak saudaranya yang juga pengarah drama, Shahrulezad Mohameddin atau lebih mesra dengan sapaan Budak Ijat menerusi perk0ngsian di Instagram.

Sudi apalah kiranya dapat hadiahkan Al-fatihah untuk Noryati Taib.

SHAHRULEZAD MOHAMEDDIN

PENGARAH

“Dukacita nak bagitahu semua mak saudara saya, Mak Uda Yati atau Makcik Petir atau nama sebenarnya Noryati Taib baru sahaja sebentar tadi menghembvskan nafas terakhirnya pukul 2 pagi tadi.

“Bagi semua peminat Mak Uda Yati marilah kita sama-sama doakan agar r0h beliau dir4hmati Allah, dihimpunkan beliau dalam kalangan mereka yg soleh.

“Sudi apalah kiranya dapat hadiahkan Al-fatihah untuk Noryati Taib. Semoga Allah memberikan kekuatan pada semua ahli keluarga besar kami dalam berdepan dengan dugaan ini,” katanya.


Berita itu disahkan oleh Shahrulezad di Instagram miliknya.

Perkara itu turut dimaklumkan anaknya, Faizul Hafiz Hashim di akaun sosial Facebooknya.

“Dukacita dimaklumkan Mama saya telah mninggal dunia pada 1.45 pagi sebentar tadi.

“Saya minta jasa baik anda semua mend0akan semoga Allahy4rh4mah di tempatkan di kalangan orang yg beriman,” kata Faizul Hafiz.

Noryati turut dikenali dengan gelaran Makcik Marry popular menerusi drama Sindarela, Syurgamu Ramadan, Dotty, Tari Tirana dan banyak lagi.

Pemergian Noryati turut ditang1si rakan-rakan selebriti yang turut berk0ngsikan gambar kenangan dan m0men ketika sama-sama bekerja dalam sesebuah produksi.

Makcik Petir positif Covid-19, mohon doa diberi kesembuhan – “Saya tahu dia gel1sah sebab dekat hospital nanti dia seorang sahaja, tak ada siapa dapat temankan”


Noryati cukup dikenali dengan nama panggilan Makcik Petir dalam kalangan peminatnya.

Terdahulu, pelakon veteran itu disahkan p0sitif C0vid-19.Perkara itu dik0ngsikan oleh anak saudaranya Shahrulezad Mohammeddin menerusi laman Instagramnya pada malam Isnin.Shahrulezad memuat naik video memaparkan Noryati sedang menunggu kedatangan ambulans untuk mengambilnya untuk mendapatkan r4watan lanjvt.

“Makcik saya, Mak Uda Yati disahkan p0sitif C0vid-19. Video ini diambil semasa Mak Uda tengah tunggu ambulans datang ambil.

“Saya mer4yu pada semua peminat Mak Uda kesayangan ramai agar mend0akan kesembuhan dia dan semoga Allah tenangkan dia.

“Saya tahu dia tengah gel1sah sebab dekat hospital nanti, dia seorang sahaja, tak ada siapa dapat temankan dia,” katanya.

Noryati cukup dikenali dengan gelaran Makcik Petir dalam kalangan peminatnya selepas membintangi drama SinDerEla sekitar tahun 2007.

Saya mer4yu pada semua peminat Mak Uda kesayangan ramai agar mend0akan kesembvhan dia.

SHAHRULEZAD MOHAMMEDDIN

PENGARAH

Dia yang menetap di Johor kerap berlakon di bawah produksi penerbitan milik Shahrulezad iaitu Radiusone Sdn Bhd.

Perk0ngsian Shahrulezad di laman Instagramnya.

Dalam perk0ngsiannya itu, Shahrulezad turut menyatakan selain ibu saudaranya, sepupunya yang dikenali sebagai Ezzah juga disahkan p0sitif C0vid-19.

Bagaimanapun, Ezzah hanya menjalani kuarantin kendiri di rumah disebabkan hanya mengalami simpt0m ringan.

Pengarah drama Takdir Yang Tertulis itu juga mengharapkan agar orang ramai agar sentiasa menjaga diri agar dapat terh1ndar daripada dijangk1ti v1rus C0vid-19.

“D0akan sekali agar semua pesakit C0vid-19 yang lain sama ada kenal atau tidak diberikan kesembvhan yang sama.

“Jaga diri, C0vid sekarang dah berada di sebelah kita je,” katanya.

 

Salam takziah buat seluruh ahli keluarga Makcik Petir.. Al-fatihah

 

Sumber: mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf