Petugas Syak Wanita Did3ra Sebab KepaIa ‘BerIumuran D4rah’ Pergi PPV, Rupanya…

Semasa Tempatan

Di Malaysia, kadar vaks1nasi harian sudah melebihi 400 ribu dos sehari. Menerusi jumlah tersebut, seluruh rakyat Malaysia dipercayai mula sedar mengenai pentingnya pengambilan vaks1n dalam situasi semasa.

Di Facebook, Thian Siew Kim berk0ngsi satu kisah menarik mengenai gelagat ibunya ketika hadir di sebuah Pusat Pemberian Vaks1n (PPV).

Sanggup t1nggal sesi mewarna rambut

Menurut Thian, dia berasa kagvm melihat semangat ibunya yang sanggup men1nggalkan sesi mewarna rambut di rumah semata-mata untuk pergi ke pusat vaks1n.

Lebih melucukan, ibunya datang ke PPV dengan keadaan rambutnya yang basah kuyup serta pewarna merah masih jelas kelihatan di bahagian depan rambut. Jelas Thian Siew Kim, ibunya sudah separuh jalan mewarnakan rambutnya.

Bercerita lebih lanjut, Thian memberitahu bahawa kejadian itu berlaku pada 16 Julai yang lalu. Semuanya bermula ketika ibunya menerima pemberitahuan mengenai tarikh dan waktu untuk divaks1nasi.

Sebagai anak, Thian dan adiknya mendes4k ibu mereka untuk hadir ke PPV yang dinyatakan dengan segera.

Ibu rasa s4ngsi

Pada mulanya ibu sedikit s4ngsi, adakah dia boleh datang ke PPV dengan rambut separuh siap. Namun, adik saya telah meredakan keadaan tersebut dan menyatakan bahawa sunt1kan vaks1n di lengan bukannya di kepala.

Sebaik sahaja mendengar jawapan tersebut, ibu Thian dipercayai terus bersiap dan hadir ke PPV. Ujar Thian, dia menemani ibunya sehingga selesai proses vaks1nasi tersebut. Thian turut menjelaskan bahawa ibunya berbangsa Thai dan hanya boleh bertvtur dalam bahasa Thai sahaja.

Petugas di PPV siap periksa ibu lagi sekiranya dia mengalami sebarang lvka. Mereka semua sangat baik dan siap bertanya kepada saya mengenai keadaan ibu.

Mereka turut mengesy4ki bahawa saya bukan anak perempuannya dan ingin melihat apakah nama keluarga saya sama dengan nama keluarga yang diambilnya ketika ibu berpindah ke Malaysia dan berkahwin.

Saya juga disy4ki sebagai maj1kan yang telah mend3ra pembantu rumah hingga kepalanya berd4rah.

Disoal mengenai reaksi petugas kesihatan yang berkhidmat di PPV, Thian memberitahu rambut ibunya itu telah menarik perhatian semua pekerja di PPV tersebut. Bahkan, petugas menyangka kepaIa ibunya berd4rah pada masa itu.

 

Sumber: Thian Siew Kim, Ohbulan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.