Tipv Isteri Ke Pontianak Naik Pesawat Sriwajaya Air, Rupanya Lelaki Ini Ke Bali Jmpa ‘Sk4ndal’

Keluarga Luar Negara Viral

Indonesia kini sedang berkabung dengan trag3di jatvhnya pesawat Sriwijaya Air SJ 182 pada hari Sabtu, 9 Januari lalu. Difahamkan, semua 62 orang yang terdiri daripada 50 penumpang dan 12 orang kru tewas.

Namun, disebalik musibah yang menimpa, ada kisah lucu dan wajar di ambil pengajaran kepada mereka yang sudah berumah tangga.

Memetik laporan berita Padang Kita, seorang lelaki yang diberi nama sebagai bos besar telah mengaku kepada isterinya bahawa dia akan ke Pontianak dari Jakarta untuk tujuan perniagaan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Boyke Dian N (@drboykediannugraha)

Dia juga memberitahu isterinya bahawa dia akan menaiki pesawat Sriwijaya Air pada hari Sabtu, 9 Januari yang dijadualkan berlepas pada pukul 2.00 petang.

Bagaimanapun, temberangnya diketahui apabila berita mengenai jatvhnya pesawat Sriwijaya Air mula dilaporkan oleh media tempatan. Lelaki itu akhirnya mengaku bahawa dia tidak ke Pontianak, tetapi sebenarnya ke Bali untuk menemui wanita simpanannya.

Kisah ini turut dimuat naik oleh akaun  @Thojenk melalui aplikasi TikTok pada hari Isnin, semalam. Difahamkan, dia ke Bali untuk bercuti dan menyambut ulang tahun dengan perempuan simpanannya.

Screenshot 2021-01-13 at 11.28.54 AM

“Sekarang dia bingung mahu kembali ke rumah atau tidak, kerana di rumah [isterinya] sudah menyediakan kerusi dan khemah untuk para tamu yang datang untuk berkabung,” tulisnya akaun TikTok tersebut.

Di satu sudut yang lain, isterinya dilaporkan bersyukur kerana dia tidak menjadi k0rban terjatvhnya pesawat Sriwijaya Air. Manakala di sudut yang lain, temberang suami akhirnya ‘k4ntoi’ dengan isterinya.

Berita ini telah mendapat perhatian netizen di TikTok, ada yang menyatakan bahawa kisah cvrang lelaki ini akhirnya dipaparkan secara umum. Manakala yang lain pula mengatakan bahawa pulang atau tidak, dia sudah lama m4ti dengan isterinya.

Kotak hitam pesawat Sriwijaya Air ditemukan

Kotak hitam pesawat Sriwijaya Air terhempas ditemui | Free Malaysia Today

Dalam perkembangan terkini, kotak hitam pesawat Sriwijaya Air yang terhemp4s Sabtu lepas, berjaya ditemukan pasukan pencari dan penyelamat (SAR) pada Selasa.

Panglima Tentera Indonesia (TNI), Hadi Tjahjanto pada sidang akhbar yang disiarkan secara langsung televisyen tempatan, berkata, kotak hitam yang ditemukan itu adalah “Flight Data Recorder” (FDR).

FDR itu ditemukan pasukan penyelam Tentera Laut Indonesia, di sekitar perairan Pulau Laki dan Pulau Lancang di Kepulauan Seribu, pada jam 4.20 petang waktu Indonesia Barat.

“Operasi pencarian akan tetap diteruskan bagi mengesan “Cockpit Voice Recorder” (CVR), mengesan serpihan pesawat, dan mengesan mangsa korban,” kata Hadi Tjahjanto.

Pesawat Boeing 737-500 Sriwijaya Air yang terbang dari Jakarta ke Pontianak membawa 62 penumpang termasuk 12 anak kapal itu terpvtus hvbungan selepas berlepas pada jam 2.36 petang pada Sabtu lepas, sebelum terhemp4s di perairan Kepulauan Seribu, Jakarta.

 

Sumber: The Vocket, BERNAMA

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.