(Video) Tular foto dengan 2 ‘wanita’ s3ksi, PU Amin tampil jawab kec4man netizen – “D4kwah bukan sekadar di masjid dan surau sahaja”

TINDAKAN personaliti media sosial dikenali Nadira Isaac memuat naik foto bersama Pencetus Ummah (PU) Amin semasa menghadiri majlis berbuka puasa di laman Instagram mengundang rasa kvrang senang segelintir netizen.

Rata-rata pengikut mempers0alkan mengenai kehadiran PU Amin di majlis tersebut dan niat usahawan berusia 21 tahun itu berk0ngsi foto berkenaan yang dilihat kurang sesuai untuk tatapan umum.

Tampil menjelaskan tujuannya hadir ke majlis berkenaan, penceramah bebas ini memberitahu dia diundang bagi menyampaikan tazkirah agama sebelum acara bermula.

Sebagai pend4kwah, PU Amin atau nama sebenar Mohamad Amirul Amin Maulana Lokman Hakim, 30, berkata dia perlu mendekati pelbagai golongan masyarakat.

“D4kwah bukan sekadar di masjid dan surau sahaja, saya hadir memberi tazkirah dan nasihat iman kepada mereka semua… semoga menjadi asbab hidayah untuk mendekati golongan seperti ini.


PU Amin jawab pertanyaan seorang pengikut dan dik0ngsi semula oleh Nadira di Instastory.

“Doakan agar d4kwah dapat diluaskan. D4kwah di lorong-lorong, kelab-kelab malam perlu dilaksanakan agar dapat menarik mereka kepada cinta Allah dan Rasul,” katanya menjawab komen salah seorang pengikut diperk0ngsian terbaharunya di laman Instagram.

Pengikut berkenaan meluahkan rasa kec3wa apabila Nadira memuat naik foto bersama PU Amin dalam keadaan kurang sopan kerana memperlihatkan bentuk tubuh.

Maaf atas f1tnah. Niat saya panggil PU Amin hanya untuk memeriahkan suasana, tak sangka viral!

NADIRA ISAAC

INSTAFAMOUS / USAHAWAN

“Entahlah kenapa saya rasa orang yang jemput ustaz tu macam mempermainkan ustaz sebab yela sebelum ini kan PU Amin antara orang yang l4ntang menentang golongan itu.

“Ini macam nak mempersendakan PU Amin dengan bergambar t0nggek macam itu, pakai terded4h sana-sini, tr4n$.gnd3r hmmm,” tulis pengikut tersebut.


PU Amin akan terus berd4kwah dan mendekati pelbagai lapisan masyarakat.

Difahamkan PU Amin divndang bagi menyampaikan tazkirah semasa majlis berbuka puasa dan pelancaran produk kecantikan Troieka yang diadakan di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur pada Sabtu lalu.

Sementara itu, Nadira menerusi Instastory mem0hon maaf kepada orang ramai yang ters1nggung dengan perk0ngsiannya itu.

“Maaf atas f1tnah. Niat saya panggil PU Amin hanya untuk memeriahkan suasana, tak sangka viral,” tulisnya.

Perk0ngsian Nadira itu menerima krit1kan netizen dan ada yang menganggap ia sebagai salah satu takt1k pvblisiti bagi mempromosikan produk jualan miliknya.

Tular foto dengan 2 ‘wanita’ s3ksi, PU Amin tampil jawab kec4man netizen

OHBULAN! - Laman Socialtainment No 1 Malaysia

TERDAHULU, tiada angin tiada ribut, baru-baru ini tular beberapa gambar memperlihatkan Pencetus Ummah (PU) Amin bergambar bersama 2 wanita s3ksi menampakkan aurat dalam satu majlis yang diadakan di bulan Ramadan

Gambar-gambar tersebut dik0ngsi di laman Instagram oleh pemilik akaun @nadiraisaac, dipercayai individu yang mengadakan majlis tersebut.

“Tak salah bergambar, takkan nak cakap tak boleh awak ahli neraka?”

Memetik temubual bersama Utusan, lelaki berusia 31 tahun itu bagaimanapun menganggap perkara terbabit tidak salah memandangkan dirinya bukan berpelukan atau menyentuh wanita-wanita tersebut.

Menurut pemilik nama Mohamad Amirul Amin Maula Lokman Hakim itu, dia sedar gambar yang diambil oleh individu tertentu pada malam Sabtu lalu di sebuah hotel terkemuka di ibu negara akan dimuat naik dalam laman sosial.

Malah, dia turut menduga akan menerima kec4man orang ramai.

“Betul, pakaian mereka tidak menutup aurat. Tapi tak akanlah bila orang nak bergambar saya nak kata ‘tak boleh, awak ahli neraka’? Samalah juga jika ada golongan mak nyah yang nak bergambar, tak akan saya nak cakap begitu?

“Orang perli dan sindir saya senyum dalam gambar itu. Habis, dah namanya ambil gambar, tak akanlah saya nak buat muka marah pula?

“Pula itu, ada kalangan warganet yang komen itu sengaja jadikan ia bahan perbalahan parti politik pula,” katanya semasa dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Dijemput menghadiri majlis berbuka puasa sebagai pembaca doa

Jelas Amin lagi, dia hadir ke majlis berbuka puasa itu sebagai tetamu jemputan untuk membaca doa selain memberi tazkirah Maghrib sebelum pulang menunaikan tanggungjawab sebagai imam di sebuah masjid.

“Sebelum pergi pun, saya dah bincang dengan isteri dan rakan-rakan. Semua kata ini peluang untuk berd4kwah dan itulah yang saya lakukan semasa berada di majlis berkenaan.

“Depan-depan saya cakap semasa beri tazkirah kepada semua tetamu yang hadir. Saya sentuh mengenai topik pematuhan pakaian, sensitiviti di bulan Ramadan, kuasa dan keampunan Allah SWT, semua nampak gembira dan menerima baik bila dengar ceramah saya.

“Selama ini orang asyik kata saya cuma cakap dan nasihat orang dalam Facebook saja, bila saya turun padang macam ini dan bukannya cuma berada di surau atau masjid, pun kena kec4m juga? Macam mana ini?” katanya.

Dalam pada itu, bekas peserta Pencetus Ummah itu telah pun meminta agar gambar tersebut diturunkan daripada pemilik akaun media sosial tersebut. Namun nampaknya, permintaan itu masih belum dituruti.

Selain itu, dia juga tidak menolak andaian sekiranya gambar itu akan digunakan bagi tujuan melonjakkan jenama produk tertentu tanpa pengetahuannya dan mendoakan semua yang terlibat mendapat hidayah.

Tak reti jaga air muka sendiri, jagalah air muka Ustaz tu

Menjengah ke ruangan komen perk0ngsian Instagram tersebut, rata-rata netizen mengec4m tindakan wanita itu kerana memuat naik gambar yang boleh men1mbulkan f1tnah berkenaan.

Pakailah elok2 sikit

T0longlah ‘delete’ gambar ni

Tau kan panggil Ustaz, jagalah pakaian

Meng4rut..

 

Terdahulu, 2 keping gambar yang memaparkan dirinya bersama dua wanita s3ksi dalam sebuah majlis terseb4r melvas setelah ia dik0ngsi oleh seorang daripada wanita tersebut di dalam akaun media sosialnya.

 

Sumber: Utusan Online (Siti Athirah Zulkifly), mStar, Instagram @nadiraisaac

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.