“Pujuk Lembut Tak Jalan, Penyudah Aku Cempung Masuk ”- Cikgu Kongsi Ragam Anak Murid Tidak Mahu Masuk Kelas.

Hiburan Keluarga

Aku pujuk-pujuk, usap-usap belakang, cakap lembut pun tak jalan, penyudah aku cempung masuk ke kelas. Punya la cikgu sayang kat anak murid, siap berdukung lagi masuk ke kelas.
Anak aku 3 orang pun tak peronah aku buat macam tu kat deme. Yang kat belakang tu Ustaz Hidayat tengah buat rundingan diplomasi pujuk masuk ke kelas. Untung le kome… Kalau zaman muda dulu memang udah ku tangankan je. Dah tua2 ni maleh dah nak buat itu semua. Udah insaf.. ???

Menurutnya, dia telah memujuk anak murid itu dengan pelbagai cara tetapi tidak berhasil. Akhir sekali, dia mendukung anak muridnya itu ke dalam kelas. Dalam gambar tersebut juga kelihatan rakan setugas guru itu turut sedang cuba memujuk anak murid yang lain.

Image may contain: 1 person, standing and outdoor

 

Cikgu yang berhati mulia

Image may contain: 1 person, smiling, standing and outdoor

Image may contain: 1 person, smiling, standing and outdoor

Untunglah adik oii

Sumber: Yusmie Yusoff via ohbulan