(Video) Putera Arab Saudi beri ‘kejvtan’ gerakkan jari selepas 15 tahun terl4ntar k0ma

Keluarga Luar Negara

Penantian keluarga terhadap anak yang terl4ntar k0ma selama 15 tahun membawa sinar harapan apabila putera mereka mula menunjukkan tind4k b4las dengan mengger4kkan dua jarinya baru-baru ini.

Putera Tidur beri respon

Menurut laporan portal Eg24 News, seorang individu dilihat menyapa Putera Al-Waleed Khalid Al-Saud yang terl4ntar di atas katil dengan meminta beliau mengger4kkan jari­nya.

Hello,” sapa individu terbabit sambil merakam Al-Waleed mengger4kkan dua jarinya.

“Bagi saya lihat, angkat jari anda lebih tinggi,” kata individu tersebut lagi ketika jari Alwaleed yang digelar ‘Putera Tidur’ diger4k semakin tinggi.

Respon itu merupakan perkembangan baik sekali gus memberikan harapan kepada bapanya, Putera Khalid bin Talal bin Abdulaziz  yang juga seorang taikun perniagaan dari keluarga pemerintah Arab Saudi.

Putera Khaled bin Talal adalah putera ketiga Putera Talal, saudara raja Arab Saudi, dan dia juga merupakan saudara kepada pengusaha terkenal Putera Al-Walid bin Talal, dan anggota Suruhanjaya Kesetiaan.

Penantian 15 tahun

Memetik laporan Harian Metro pula, putera berusia 33 tahun itu bergantvng kepada mesin s0kongan h4yat selepas terbab1t dalam kemal4ngan jalan raya di kota London pada tahun 2005.

Beliau yang ketika itu masih remaja disahkan oleh doktor mengalami pend4rahan ser1us dalam 0tak sehingga menyebabkan k0ma.

Bagaimanapun, Putera Khalid dan isteri Puteri Mona Riad El Solh tidak mahu menghentikan mesin s0kongan h4yat pada anak tersayang kerana yakin beliau akan sed4r satu hari nanti.

Pada 2017, ayahnya Putera Khalid telah membawa delegasi perub4tan yang terdiri daripada 4 doktor, tiga dari mereka dari Amerika dan seorang dari Sepanyol, telah tiba untuk mempert1mbangkan untuk melakukan pembed4han untuk “menghentikan pend4rahan dari kep4la,” tetapi dia masih dalam keadaan k0ma hari ini.

Pada Januari lalu, kerajaan Arab Saudi mengeluarkan f4twa meng1sytiharkan Al-Waleed dianggap sudah mninggal dunia apabila paru-parunya mengalami pend4rahan tidak terk4wal.

Untuk rekod, kali terakhir Al-Waleed mengger4kkan anggota badannya adalah pada 2015.

 

Sumber: Harian Metro , Eg24 News, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.