Ramai pelik lihat plastik di kepala, tak sangka uncle belanja semua ‘fr0ntliners’ PPV

Tempatan Viral

Bayangkan kalau k0rang terserempak dengan seseorang yang berper4ngai atau berpakaian agak pelik dan luar biasa, tak dinafikan mesti ramai yang akan cuba menghindari atau ‘mengata’ orang tersebut, betul tak?

Namun begitu, adalah tidak mustahil jika orang yang disangka menjengkelkan itu sebenarnya memiliki keperibadian yang lebih baik daripada kita.

Begitulah seperti kejadian yang berlaku di PPV Universiti Sains Malaysia (USM), Pulau Pinang baru-baru ini.

Menerusi perk0ngsian page Facebook rasmi USM, seorang pakcik telah hadir ke pusat pemberian vaks1n untuk mengambil suntikan dengan ‘fesyen’ yang agak pelik.

Ramai pandang peIik

Dalam gambar-gambar yang dimuat naik, dilihat pakcik berbaju merah jambu itu menyarung plastik di kepaIanya. Perkara itu meraih perhatian pengunjung lain di PPV berkenaan secara serta-merta.

Biarpun ramai yang memandang ser0ng dan ketawa, namun pakcik itu tidak menghiraukan pandangan orang lain terhadap dirinya.

Tak kisah orang berkata2

HuIur duit untuk belanja ‘fr0ntliners’ makan

Namun siapa sangka, sebaik sahaja urusannya selesai pakcik itu kemudian menghuIurkan sejumlah wang dan meminta pihak sekretariat PPV itu membeli makanan buat ‘fr0ntliners’ yang sedang bertugas.

“Fr0ntliners dah kuat bekerja. Tolong beli mereka makanan,” katanya sambil menghuIurkan wang

Selepas itu dia pun berlalu pergi menaiki teksi yang sama seperti saat ketibaannya di PPV berkenaan. Ramai yang terkejvt dan terg4mam melihat kemvrahan hati dan sikap berperikemanusiaan yang dimiliki oleh pakcik itu.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen memuji sikap prihatin pakcik berhati emas berkenaan. Dalam pada itu, ramai yang meluahkan rasa bimbang terhadap keselamatannya.

SaIute uncle!

Uncle berhati emas

B4haya pula tengok dia pakai plastik tu

Hero Malaysia sebenar!

Jangan jvdge orang berdasarkan rupa

Terima kasih uncle

 

Sumber: Facebook USM, OMM (Syaz Hassan)

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.