Penampilannya Jadi Bualan, Rina Harun Ded4h Rahsia ‘Fit’.. Biar Betul!

Tempatan Viral

SESIAPA sahaja ingin kelihatan langsing dan cantik bukan?

Apabila mempunyai badan yang kurus dan sihat, ia akan memberikan semangat dan keyakinan diri yang tinggi.

Begitu juga yang terjadi kepada Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat kita, Datuk Seri Rina Harun.

Heboh di laman sosial hari ini apabila di sana sini warganet berkongsi gambar terkini beliau.

Rata-rata warganet amat terpesona dengan kejelitaan penampilan terbaharu beliau yang nampak semakin muda, cantik dan kurus.

Perkara itu turut dikongsi seorang pengguna Twitter @HaziqAsyraf yang mengatakan perubahan fizikal Datuk Seri Rina dalam masa dua tahun.

Menerusi perk0ngsian itu, rata-rata warganet setuju dan mengakui kejelitaan yang sangat terserlah berbanding sebelum ini.

Cantik, kurus dan muda, penampilan Rina Harun jadi perhatian

Image result for rina harun

Ramai yang turut berteka-teki berapa berat agaknya yang berjaya diturunkan Datuk Seri Rina dan apakah corak pemakanan yang telah dilakukan.

Mon! – From pengetua sekolah look to cikgu pratikal look!

Bonda Nordinah – Boleh jadi inspirasi kepada wanita wanita diluar sana sebagai pemb4kar semangat.

Yakk Yakk Yeii – Amalkan makan suku suku separuh ke ni?

Tifa – Fuh terus nampak cemerlang, gemilang, terbilang!

Annetithesis – Nampak lain gi1la macam kembali muda.

Ternyata susuk tubuh beliau amat berbeza berbanding dua tahun yang lalu.

Sementara itu, menurut Facebook Perikatan Nasional Fans, beliau kuat bekerja untuk rakyat sehingga badan menjadi kurus.

“Bekerja pagi,petang, siang dan malam bagi k3sejahteraan rakyat tanpa kenal erti penat dan lelah,” tulisnya.

Jika benar seperti yang dikatakan, Datuk Seri Rina patut diberi penghargaan dan ini boleh dijadikan inspirasi kepada wanita di luar sana.

Ada yang ded4hkan ini pula..

Dalam pada itu, seorang netizan tampil mended4hkan perkhidmatan pot0ng usvs utnuk kvrus dengat cepat

Menurut pemilik akaun Farah Nabila lagi, kos perkhidmatan ini 35 ribu

Apabila usvs tersebut di p0tong, individu tersebut akan rasa cepat kenyang bila makan sesuatu.

Sejauh mana kebenaran ini belum dapat di pastikan lagi.

“Saya Berbasikal Selain Amalkan D1et Sihat,” – Datuk Seri Rina Harun Ded4h Rahsia ‘Fit’

Susulan penampilan terkini Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rina Mohd Harun,47, mencvri perhatian sejak semalam apabila tampil lebih langsing dan anggun bergaya.

Malah menerusi laman sosial Twitter, perkara tersebut turut menjadi trending selain foto dulu dan kininya juga dikongsikan pelayar yang sekali gus mendapat pujian ramai warganet.

Rata-ratanya kagum melihat perubahan Ahli Parlimen Titiwangsa itu selama tempoh dua tahun kebelakangan ini pada ruangan komen.

Sementara itu, satu video yang berdurasi 30 saat yang juga boleh ditonton di Twitter yang dikongsi @JustinTWJ, memaparkan sedutan temu bual wartawan yang bertanya sukan apa yang dilakukan hingga tampak lebih ‘fit’.

“Saya cyling selain mengamalkan d1et yang sihat. Yang penting niat sebenarnya nak sihat,” kongsinya.

Lelaki Ini Bagi Nasihat Kepada Wanita Untuk Kurus

Hari ni sibuk pasal Rina Harun yang dulu gemuk sekarang kurus. Lepas tu saya nampak laaaaa dekat posting-posting berkaitan Rina Harun ni ada pompuan-pompuan yang dok tulis benda-benda seperti:

“suami kalau nak isteri lawa kena la invest duit bagi bini, baru bini boleh lawa”

“kalau anak dah sampai 3-4 orang, takde nye nak lawa”

“kalau laki kasi pembantu rumah buat yg kerja rumah & jaga anak semua, boleh la bini lawa”

“laki kaya, boleh la bini lawa”

Ni mai nak habaq;

Siti Nurhaliza yang lahir-lahir jauh lagi lawa dari hang yang dok makeup 7 keturunan tu pun, bila dah kawin montel je. Laki dia kaya, dia sendiri tu pun kaya raya. Tak ada masalah apa pun.

Sajat yang dulu jantan tu pun, awat dia makeup lagi lawa dari hang tapi hang makeup 10 lapis pun tetap nampak macam beruk mak yeh. Laki dia tak invest pun kat dia pun.

Rosmah yang kaya berketurunan dari hang tu pun, dok macam tu gak.

Janda yang ada anak 7 tu lagi lawa dari hang yang ada anak 3.

Cerita dia senang ja, kalau hang bodo, malaih dan tak ada disiplin, maka hang akan gemuk buruk sampai ke tua.

Tak payah nak salahkan laki hang, tak payah nak salahkan anak hang, tak payah nak salahkan tok hang & pak hang semua, tak payah nak salahkan kerja hang, tak payah nak salahkan kerajaan, tak payah salahkan kobid, tak payah salahkan PH. Salahkan diri hang sendiri.

Dulu kata sibuk nak uruskan anak-anak sekolah, tu yg gemuk, lani PKP anak kat rumah pun hang dok gemuk cam tu gak. Dulu kata sibuk kena kerja siang malam, sekarang PKP hang work from home pun dok gemuk macam badak gak. Dok sibuk salahkan laki hang sebab hang gemuk lepaih kawin, bila laki hang tak balik rumah 3 bulan pi cari betina lain pun hang dok gemuk cam tu gak.

Zaman sekarang ni semua salah LELAKI. Kalau lelaki gemuk lepas kawin maka isteri dipuji melangit kononnya pandai jaga suami. TAPI kalau isteri gemuk buruk lepas kawin maka suami disalahkan sebab tak keluarkan modai untuk cantikkan isteri. Semua SALAH LAKI.

Ni mai nak habaq satu benda lagi. Saya dulu pernah GEMUK. Berat 125KG, seluar pinggang 44 inci. Saya pernah KURUS berat 85 KG pinggang 33 inci. Cerita dia senang je, kalau hang bodo tak ada pengetahuan maka hang d1et sampai kiamat pun tak jadi apa, tapi kalau hang pandai pun tapi tak rajin, hang akan gemuk macam tu gak. Kalau hang pandai dan rajin tapi tak ada disiplin pun hang akan gemuk macam tu gak. Sebab tu kalau nak kurus/lawa hang kena pandai, rajin dan berdisiplin. Hang kaya berbilion pun hang tak kuruih gak, awat hang ingat lepas pi liposuction, fat freezing, operate dekat korea, hang keluaq-keluaq teruih akan lawa dan kuruih ka? Awat hang ingat lepaih hang operate semua tu hang boleh matakedarah McD tiap-tiap hari dan tak gemuk ka?

Kalau hang gemuk, tak payah nak shift the blame dan salahkan orang lain. Salahkan diri sendiri. Nak KURUIH nak LAWA kena ADA PENGETAHUAN, RAJIN dan BERDISIPLIN. Siapa yang pernah buat badan, siapa yg pernah kuruih, hampa semua akan faham apa yang saya cakap ni.

Kepada puak-puak yang dok tulis komen-komen FB tu, yang dok salahkan laki dia tak leburkan duit untuk LAWAkan diri dia, baik hang pi delete balik semua komen-komen hang tu dan pi mintak ampun kat laki hang sebelum hang kena humban dalam neraka esok. Ingat la sikit, buruk-buruk hang pun laki hang nikah dengan hang jugak kan?

 

Sumber : Twitter, MH, trendingsangat

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.