“Buat-Buat Suci Dalam Debu”- Rita Rudaini Sindir Amin Idris?

Hiburan Viral

Tampil memberi tegvran, pelakon Rita Rudaini menyifatkan pengacara, Amin Idris sebagai seorang individu yang sering mend0rong orang ramai untuk mengvmpat. Rita yang menganggap Amin sebagai seorang ‘pengvmpat’ yang berseIindung di sebalik d4kwah dan daIil.

Rita Rudaini akui peminat JDT - The News Malaysia

Beri D4kwah Sambil Mengvmpat?

Pelakon Rita Rudaini mengatakan hantaran yang dibuat oleh Amin itu seolah-olah mengajak orang ramai untuk mengvmpat berbanding menyampaikan d4kwahnya. Akuinya, dia meminta Amin untuk tidak menggunakan sebarang had1s sekiranya mahu mengvmpat.

“Kalau nak tulis caption yang ‘nak memanggil orang untuk berteIagah dan mengvmpat’ lebih baik fokus dekat itu sahaja. Tak payah disudahi dengan daIil atau d4kwah. Nanti orang ceIaru macam saudara”, ded4h Rita.

Menerusi hantaran yang dibuat oleh Amin, dia mended4hkan bakal ada beberapa pihak yang cuba men1pu dan melakukan perniagaan bagi mengeluarkan sijil digital vaks1n. Amin juga berharap pihak auth0riti menjadi lebih ber4manah dalam menjalankan tanggungjawab mereka.

Biodata Amin Idris, Penceramah Motivasi Terkenal | Iluminasi

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amin Idris (@amin_idris)

Selain itu, Rita juga mended4hkan dia tidak mahu memerIi atau berseIindung. Malah dia lebih menyukai untuk menyuarakan sesuatu perkara secara terbuka.

“Saya ni tak suka perIi-perIi macam awak. Kalau saya nak cakap, saya suka terus terang bukan macam awak nak ajak orang mengvmpat tapi buat-buat suci dalam debu”, tulis Rita.

 

Sumber: Murai.my

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.