“Setiap Bulan Mesti Saya W4kafkan…”- Status Terkini Sajat Ded4h Ini Yang Dilakukan Untuk Rumah Allah…

Semasa Tempatan Viral

Usahawan kosmetik sensasi, Nur Sajat menafikan dia cuba memperlekehkan soal agama dengan segala perbuatan dan perilaku yang dilakukannya selama ini.

Bahkan, kata Nur Sajat atau nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, 36, jauh sekali untuk dia terdetik rasa untuk memperm4inkan agama Islam.

Sebaliknya, kata Sajat, dia cukup sayang akan agamanya sebagai seorang Muslim.

Buktinya, Sajat mended4hkan sepanjang penglibatannnya dalam dunia perniagaan, dia sudah banyak mew4kafkan sebahagian harta yang dimiliki di rumah ibadat sepanjang tujuh tahun berniaga.

“Dari saya mula berniaga 2014-2021, saya dah banyak mew4kafkan untuk rumah-rumah Allah.

“Bukan dalam Selangor sahaja, malah merata tempat di Kelantan, Johor, Kedah, Sarawak.

Alhamdulillah, setiap bulan mesti saya w4kafkan barangan runcit, kelengkapan atau apa-apa untuk rumah Allah walaupun saya dalam gaya hidup memakai pakaian wanita,” luahnya menerusi satu hantaran di Instagram.

Biarpun begitu, katanya, dia tidak pernah sesekali berkongsi hal tersebut di media sosial biarpun dirinya sendiri yang turun padang dalam menguruskan sumbangan w4kaf tersebut.

“Apa-apa sahaja keperluan masjid atau surau nak, saya sendiri akan turun untuk membeli. Saya tak suruh staf saya belikan atau cari ejen barang electrik untuk diw4kafkan.

“Ada beberapa masjid saya buatkan pagar, jambatan kecil untuk menyenangkan mereka untuk ke masjid, tukar karpet baru dan macam- macam lagi saya w4kafkan..

“Mimbar kayu jati masjid hampir 20 biji saya w4kafkan, tapi satu nama masjid saya tak ada sebut untuk diuar-uarkan supaya biarlah saya buat kerja ini ikhlas daripada hati saya yang memang lahir-lahir dah mempunyai naluri wanita, akal wanita, jiwa wanita,” katanya.

Dalam entri tersebut, Sajat turut berkongsi beberapa keping foto yang memaparkan sebahagian sumbangan w4kafkan untuk masjid dan surau yang pernah dibuatnya sebelum ini.

“Saya bukan nak tunjuk semua ini sebab saya nak r1ak atau sebagainya tetapi saya bukanlah jahat, atau memperma1nkan agama atau memperl3kehkan agama.

“Saya sayang Allah sebab saya sayang dan saya cinta Allah bagi saya perasaan ini untuk saya hargai cinta saya pada Allah..

“Sed1h bila hari-hari orang kata kau ini h1na Islam, kau ini h1na agama kau, ini makhluk dil4knat dan macam-macam t0hmahan pada saya,” katanya.

Terdahulu, Sajat mencuri tumpuan umum selepas ditahan pihak Jabatan Agama Islam Selangor bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 10, Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor berhubung perlakuannya.

Susulan penahanannya itu, Sajat kemudian membuat peng4kuan bahawa dirinya sudah melakukan pembed4han jant1na.

Ekoran pended4hannya itu, Sajat kemudian menerima pelbagai resp0ns dalam kalangan ntizen yang kemudian mempers0alkan segala bentuk amalan kebaj1kan yang dilakukannya.

 

Sumber: Gempak

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.