Sakitnya, Gambar ‘Grabfood Rider’ Selepas Disamuun Buat Netizen Menitik Air Mata

Hiburan

Viral di laman Facebook semalam mengenai pergelutan antara ma ngsa dan dua lelaki yang cuba melarrikan motosikal Yamaha Y15ZR ma ngsa di Phileo Damansara 2 (Seksyen 17) membuatkan netizen teruja melihat tindakan ma ngsa.

Ma ngsa yang dikenali sebagai Amirul Adli dan berusia 22 tahun itu teruk dibel asah sebelum berge lut untuk menyelamatkan motosikal miliknya.

Selepas dihen tam teruk menggunakan fork lock oleh susp3k, Amirul masih dapat mela wan dua susp3k samun menyebabkan rata-rata netizen berbangga dengan tindakan beraninya itu.

Menerusi laman Facebook, rakan ma ngsa yang menggunakan akaun Mr’Apex Shukor memuat naik video dan gambar Amirul selepas dibel asah dan cuba disamunn oleh susp3k.

Ramai yang meninggalkan komen yang positif kepada Amirul semoga sihat seperti biasa dan mendoakan dirinya semoga murah rezeki.

Video & Gambar ‘Grabfood Rider’ Selepas Disamuun Buat Netizen Menitik Air Mata

 

Ada juga yang ingin memberi sumbangan berbentuk wang dengan berharap dapat meringankan beban untuk Amirul mendapatkan rawatan ced era yang dia hadapi.

Dalam memuji keberanian Amirul mempertahankan haknya, ada juga netizen yang sebak sehingga menitiskan air mata selepas melihat musibah yang menimpa dirinya.

KENYATAAN PDRM

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Mohd Zani Che Din berkata, kejadian berlaku ketika ma ngsa berada di depan bangunan Phileo Damansara 2.

Menurutnya, dua lelaki menaiki sebuah motosikal jenis Yamaha 125Z menghampiri penghantar makanan itu mendakwa motosikal milik ma ngsa adalah kenderaan cu ri dan ingin mengambilnya.

“Sus pek menyuruh ma ngsa turun dalam masa sama seorang rakannya memu kul kepalanya dengan pengunci motosikal.

“Ma ngsa bergelut untuk menyelamatkan diri dan sempat men3ndang motosikalnya yang cuba dilarikan sus pek hingga jatuh,” katanya.

Mohd Zani berkata, ketika bergelut telefon bimbit milik suspek terjatuh di lokasi kejadian namun ia tidak diambil kembali sebelum kedua-dua penjen4yah terbabit melarikan diri.

Menurutnya, ada saksi melihat seorang daripada suspek membawa p4rang yang diselit di bahagian belakang badan.

“Pengadu alami keced eraan di bahagian telinga, kepala, badan belakang dan mulut namun tidak alami kerugian kerana motosikalnya ga gal dilarikan. Kes disiasat di bawah Seksyen 394 Kanun Kesek saan dan siasatan lanjut masih dijalankan,” katanya.

Jika dilihat pada gambar yang dikongsi oleh rakan Amirul, dia mengalami ced era pada bahagian muka, belakang, telinga dan lehernya.

Nasib baiklah Amirul memakai topi keledar semasa perge lutan, jika fork lock tersebut digunakan untuk memu kul kepalanya, tiada siapa yang akan terjadi selepas itu.

Kredit: hoiviral, awatttsyeikhh