“Dia dah tvmbuk sy 2 kali sebelum dir4kam”- Lelaki dkwa ditvmbuk buat laporan Polis, Sekali Ketua Polis PJ ded4h cerita sebenar

Tempatan Viral

Kuala Lumpur: “Tiga kali dia t.umbuk muka saya, apa yang dia (anggota polis) naflkan itu adalah tidak benar, sebaliknya dia sudah menu.mbuk saya dua kali sebelum video itu dir4kam,” kata Muhammad Farhan Awang Kafli, 30.

Muhammad Farhan berkata, ketika kejadian dia dalam perjalanan untuk menghantar isterinya ke tempat kerja sebelum melalui satu sekatan jalan raya (SJR).

“Saya memang akui bers.alah kerana cuba mel4rikan diri tetapi saya berhenti apabila dita.han.

“Ketika dit.ahan itu anggota polis berkenaan sudah menu.mbuk saya sebanyak dua kali, kemudian dia datang lagi mera.mpas kunci motor dan mend.akwa saya mela.nggar kakinya,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Menurutnya, ketika cuba menjelaskan keadaan dia kemudian ditu.mbuk sekali lagi dan dilemparkan kata-kata k.esat.

“Dia beritahu isteri saya kenapa saya ini b0doh sangat, saya tahu saya melakukan kesalahan namun tlndakan dia (anggota polis) itu tidak boleh diterima.

“Saya sudah cuba menjelaskan bahawa saya tidak melan.ggar kaki dia, namun dia tidak boleh terima dan men.umbuk saya,” katanya.

Katanya, dia dan isteri kini sedang membuat lap0ran polis berhubung kejadlan.

“Saya berharap slasatan yang telus dapat dijalankan kerana tlndakan anggota polis itu tidak boleh diterima.

“Sekali lagi saya mengaku saya melakukan kes.alahan tetapi tidak boleh menghu.kum saya dengan cara begitu,” katanya.

Terdahulu, anggota polis trafik yang did.akwa men.umbuk seorang penunggang motosikal di Kilometer 28.3 Lebuhraya Persekutuan menghala ke Kuala Lumpur, dekat sini, hari ini, membuat lap0ran menaflkan perkara itu.

Status isteri lelaki berkenaan di laman sosial

Video polis trafik tvmbuk penvnggang dalam sias4tan – Nik Ezanee

PJ police chief enters Covid-19 quarantine

Satu rakaman video tular yang menyaksikan seorang anggota polis dipercayai anggota trafik Ibu Pejabat Daerah (IPD) Petaling Jaya yang menvmbuk seorang penvnggang motosikal kini berada dalam si4satan.

Ketua Polis Daerah (KPD) Petaling Jaya, Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal berkata, sias4tan awal mendapati kejadian yang dipercayai berlaku di tepi Lebuhraya Persekutuan itu ketika satu 0perasi Sekatan Jalan Raya (SJR) di lorong motosikal di Kilometer (KM 28.3) menghala ke Kuala Lumpur.

“Pada 8 Januari 2021 (Jumaat) antara pukul 8.00 hingga 9.00 pagi, SJR tersebut melibatkan seorang Pegawai Kanan Polis dan tujuh anggota trafik IPD Petaling Jaya.

“Dalam kejadian ini, sebuah motosikal yang ditvnggang sepasang suami isteri warganegara tempatan cuba mel4rikan diri daripda sek4tan jalan raya tersebut. Semasa mel4rikan diri, penunggang tersebut telah melanggar kaki salah seorang anggota yang bertugas,” jelasnya dalam satu kenyataan hari ini.

Tambah Nik Ezanee, penunggang motosikal tersebut berjaya dit4han oleh anggota trafik yang lain dan dikenakan saman atas beberapa kesalahn yang dilakukan.

“Antara kes4lahan yang dilakukan adalah tidak menggunakan lorong motosikal, tiada l3sen menvnggang motosikal dan cvkai jalan tamat tempoh. Sem4kan rek0d l4mpau juga mendapati penvnggang tersebut mempunyai 58 s4man di atas pelbagai kes4lahan trafik.

“Setakat ini penvnggang motosikal tersebut masih belum tampil membuat laporan polis berkenaan ins1den yang diviralkan, kami juga telah mengenalpasti penvnggang tersebut dan sedang mengesan bagi membantu sias4tan,” jelasnya.

Namun begitu jelas Nik Ezanee, kertas inkuiri polis telahpun dibuka dan sias4tan ke atas anggota yang terl1bat sedang giat dijalankan.

“Pendirian kami adalah teg4s dan k0nsisten di mana apa sahaja sal4hlaku pegawai dan anggota akan disi4sat dengan teliti dan t1ndakan akan diambil dari sudut undang-undang dan juga tatatertib sekiranya didapati wujud kes4lahan,” jelasnya.

 

Sumber: HMetro, K! ONLINE

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.