Taksvb nak kuIit putih, wanita ins4f hid4p b3ngkak hati akibat ‘whitening dr1p’

Tidak din4fikan lagi, segelintir individu terutama golongan wanita terlalu t4ksub bagi memiliki kulit putih dengan melakukan r4watan ‘whitening dr1p’ sehingga sanggup menghabiskan sejumlah wang ringgit.

Demi kelihatan cantik, mereka ber4ni mengambil r1siko sekali gus ‘menvtup mata’ meskipun sedar mengenai kesan sampingan daripada r4watan tersebut.

Namun baru-baru ini, percubaan seorang wanita untuk mendapatkan kuIit seperti itu akhirnya ‘mem4kan diri’ apabila disahkan mengalami bengk4k hati.

Ket4ksuban seorang wanita untuk memiliki kulit yang cerah dengan melakukan dr1p whitening membawa p4dah apabila dia terpaksa dikej4rkan ke hospital.

‘Saya telah ins4f terlalu t4ksub nak putih’

Seperti video dik0ngsi seorang wanita dikenali sebagai Umie Hafiezaa di laman TikTok, tampil menceritakan kesan yang dialami olehnya iaitu bengk4k hati, gara-gara melakukan dr1p whitening, makan j4mu dan mengambil minuman untuk kvrus.

Menerusi video pendek tersebut, dapat dilihat wanita ini menaiki ambulans dan terpaksa menginap di hospital selama 4 hari 3 malam bagi mendapatkan r4watan.

Sedikit pesanan daripada saya yang telah ins4f terlalu t4ksub nak putih. Orang lain sibuk merent4s negeri, kita kena duduk rumah batu 4 hari 3 malam.

1 botol masuk air, 3 kali ambil darah. Per1t. Kesan dr1p whitening, makan j4mu dan minuman untuk kvrus.

Pada masa yang sama, wanita ini turut memberikan pesanan kepada orang lain supaya lebih berhati-hati bagi mengelakkan kejadian seumpama ini beruIang.

Banyak yang tak boleh makan

Sayangilah diri anda. Jangan terpengarvh macam saya. Nak cantik tapi sak1t ke nak tak cantik tapi sihat?

Sekarang, makan pun berp4ntang. Banyak yang tak boleh makan daripada boleh makan.

Video penuh:

Video tersebut mendapat 203,500 tontonan dan dipenuhi pelbagai k0men net1zen yang rata-rata mengakui terlalu banyak pr0duk pemutih kulit di pasaran sehingga orang ramai terpeng4ruh dengan iklan tertentu.

Tidak kurang juga terdapat juga netzen mend0akan wanita berkenaan agar segera sembvh selain berk0ngsi tips sihat tanpa memud4ratkan kesihatan.

Banyak berakhir dengan kemat1an?

Pengasas pr0duk fikir untvng je!

Saya pernah minum sebab nak kuIit putih

Guna vaseIine je, biar Iambat tapi berkesan

Pengajaran.. jangan mudah percaya dengan ikIan

 

Sumber: Umie Hafiezaa, Ohbulan, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.