(Video) Terus tekap kapas, petugas kant0i svntik v4ksin k0song lepas j4rum picag4ri p4tah

Luar Negara Viral

Program vaks1nasi semakin luas dijalankan di serata dunia bagi membendvng penuIaran w4bak C0vid-19.

Namun bilangan penerima vaks1n yang lebih ramai berbanding petugas barisan hadapan serta sukarelawan mungkin menjadi pvnca berlakunya masalah di pusat-pusat vaks1n.

Kisah yang seringkali tuIar di media sosial melibatkan isu vaks1n tidak dicvcuk ke dalam badan penerima, tapi kali ini lain pula ceritanya.

Di TikTok tular sebuah video yang memaparkan seorang wanita yang sedang menerima sunt1kan vaks1n, tetapi jarvm p1cagari yang dicvcuk oleh petugas telah p4tah dan melekat di lengannya.

Akibat jarvm yang p4tah itu, vaks1n tersebut telah terkeluar dari p1cagari tersebut dan tidak dapat dimasukkan ke dalam tvbuh wanita itu.

Petugas kesihatan tersebut bagaimanapun bert1ndak mengeluarkan jarvm itu tanpa menggantikan kembali vaks1n yang baru.

Saya cvcuk sendiri lagi elok

Video tersebut mendapat perhatian netizen yang rata-ratanya mengec4m cara pengurusan vaks1n yang tidak cek4p itu.

 

Setakat ini video tersebut telah mendapat sebanyak 646.8 ribu likes dan telah dik0ngsikan sebanyak 70.5 ribu kali di aplikasi tersebut.

 

Sumber: TikTok @bcamacho8, Borak Daily

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.