(Video) Tiga Tahun Simpan Embri0, Rvpanya B4yi Lelaki TokTi Adalah Kemb4r Aafiyah

Hiburan Keluarga Viral

AWAL Disember lalu kita telah menerima perkhabaran gembira apabila Tok Ti atau Datuk Seri Siti Nurhaliza mengumumkan beliau melalui keh4milan kedua.

Pengumuman itu dilakukan menerusi Majlis Pelancaran Wonderlab dan BeauSiti yang berlangsung secara online melalui aplikasi Zoom.

Beliau yang sedang h4mil empat bulan menzahirkan kesyvkuran dan ketervjaan apabila bakal dikvrniakan seorang lagi cahaya mata.

Setelah itu, Tok Ti sekali lagi turut mengumumkan bakal men1mang cahaya mata lelaki yang dij4ngka dil4hirkan April tahun depan menerusi sesi siaran langsung dalam aplikasi beli-belah Shopee 12 Disember lalu.

B4yi lelaki rupanya kemb4r Aafiyah

Apa yang lebih menarik, baru-baru ini Siti memberitahu bahawa b4yi keduanya itu sebenarnya merupakan kemb4r kepada anak sulungnya, Siti Aafiyah, namun embri0 tersebut dis1mpan terlebih dahulu.

Menerusi temu bual bersama stesen radio, Siti berkata embri0 tersebut terjadi pada hari yang sama namun doktor tidak mengg4lakkan untuk masukkan dua embri0 sekaligus dan memilih untuk masukkan Aafiyah terlebih dahulu.

“Sebenarnya saya lalui r4watan kesvburan, In V1tro Fert1lisation (IVF)… bila kita buat peringkat-peringkat b4yi, embri0 dan sebenarnya b4yi lelaki ini adalah kemb4r kepada Aafiyah.

“Dia terjadi pada waktu dan hari yang sama… tapi doktor masa tu tak g4lakkan masuk dua embri0. Jadi, masuk Aafiyah dulu. 

“Tiga tahun kemudian baru masukkan yang ini,” katanya ketika menjawab soalan tentang amalan untuk dapat b4yi lelaki semasa menjadi tetamu #CartaERA40 bersama Nabil Ahmad baru-baru ini.

Siti mendirikan rumah tangga bersama Datuk Khalid Muhammad Jiwa pada 21 Ogos 2006 dan dikvrniakan seorang cahaya mata, Siti Aafiyah, kini berusia dua tahun.

“Doakan Yang Terbaik,”- Akhirnya Datuk Seri Siti Nurhaliza Umum Jantina Anak Kedua

Terdahulu, Dato’ Siti Nurhaliza mengumumkan sedang ham1l anak keduanya bersama suaminya, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa.

Pengumuman itu sememangnya menggembirakan peminatnya di seluruh Malaysia selepas pasangan itu menyambut Siti Aafiyah dua tahun lalu.

Harini melalui platform Shopee, dalam pada mempromosikan produk kosmetik terbaru, Siti mended4hkan jantina anak kedua mereka yang kini menghampiri usia lima bulan. Sebanyak 93 peratus hasil undian para penonton di platform tersebut percaya b4yi yang dik4ndung adalah lelaki manakala hanya 7 peratus meneka perempuan.

Setibanya masa dinanti, Tokti dan Dato’ Khalid kemudiannya memec4hkan belon khas dan seterusnya mended4hkan bahawa anak kedua mereka adalah b4yi lelaki sambil disambut meriah oleh para peminat di ruangan komen.

Siaran itu juga mendapat 529 ribu tanda suka daripada para penonton selama kira-kira satu jam siaran.

“Doakan yang terbaik, semoga dapat menceriakan lagi hidup, Siti terutamanya, dan Aafiyah,” ujar Dato’ Khalid ketika ditanya pengacara.

“Memang secara ikhlas dalam hati, kalau dapat sepasang anak memang seronok. Sebab ada girl dan boy… tapi saya sentiasa terima apa saja yang akan l4hir nanti,” kata Siti.

Manakala suaminya yang dikenali sebagai Datuk K mended4hkan nama anak keduanya akan bermula dengan Muhammad dan seterusnya dengan huruf A.

“Semua anak lelaki bermula dengan Muhammad dan nama seterusnya bermula dengan huruf A. Apa-apa pun, saya bersyukur dengan anugerah terindah ini,” katanya.

Siti turut berkongsi reaksi Aafiyah selepas menjelaskan dia bakal mendapat adik.

“Aafiyah ni bijak. Dia makin faham. Bila cakap “Ada adik, ada b4by dalam pervt ibu. Bila tanya mana b4by, dia datang kat pervt dan c1um. Aafiyah ni memang suka kanak-kanak, tak kira yang lagi kecil atau lagi besar daripada dia,” katanya.

Ketika ditanya jika beliau menghadapi sebarang keris4uan menjalani keham1lan pada usia 40-an, beliau mengakui perkara tersebut.

“Saya ada keris4uan jugak. Tahun depan masuk 42. Jadi saya memang kena menjaga pemakanan, sentiasa tengok gula.

“Kalau masa ham1l susah sikit nak bersenam, b4yi saya pun b4yi yang frag1le, IVF. Jadi saya makan vitamin doktor bagi dan jangan manis sangat,” kongsinya.

 

Sumber: Rotikaya, Sinar Harian, ERA (Malaysia) Facebook

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.