Ayah Meningg4l, Ibu K4hwin Lain, R3maja 17 Tahun Hidvp Berdik4ri Jaga Adik

Keluarga Luar Negara Viral

Seorang remaja bernama Priya Sulistiani yang t1nggal di Kabvpaten Indramayu, Ind0nesia harus menjalani keh1dupan berdua bersama adiknya setelah dit1nggalkan oleh kedua-dua orang tu4nya.

Menerusi laporan Tribun News, remaja berusia 17 tahun itu tetap tersenyum dan ku4t menghadap1 dvgaan meskipun rumah yang diduduki sudah r0b0h.

Malah, adik kecil dikenali sebagai Naufal Naafy Ayyaasy yang lapan tahun itu menang1s kerana mengen4ngkan nas1b dia dan kakak tercinta dalam meneruskan keh1dupan

Kedua-dua mereka t1nggal di rumah pvsaka peninggalan datuk dan nenek dimana bapa mereka telah meningg4l dunia, manakala si ibu pula sudah berkahwin dengan lelaki lain.

Tambahnya lagi, setiap malam dia akan menang1s kerana ter1ngat ken4ngan bersama Allahy4rham bapanya. Ken4ngan saat mereka bahagia ser1ng bermain di fikirannya.

“Sebab selalunya kan kumpul sekali satu keluarga. Tapi sekarang sudah berbeza,” katanya.

Sejak ditinggalkan oleh ibunya, dia membiasakan diri untuk menjadi seorang kakak yang menggal4s tanggungjawab dan tugas harian seorang ‘ibu’ untuk menjaga adik lelakinya itu.

Cinta dan sayang untuk adiknya terlalu besar sehingga dia sanggup melakukan apa sahaja demi memastikan Naufal gembira dan tidak bersed1h.

 

Sumber: Tribun News, Borak Daily, Penmerah

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.