Siti Elizad terkejvt Raja Permaisuri ‘call’ beri kata2 semangat- “17 kali Tuanku buat IVF”

Hiburan

Selepas menyifatkan kesed1hannya seperti tervbat dengan hadiah ‘peIangi’ dari Allah, pelakon dan penyampai radio Siti Elizad hari ini dianugerahkan kegembiraan berg4nda dan terasa seolah-olah bermimpi apabila dihvbungi sendiri Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah yang bertanyakan khabar tentang dirinya.

Berk0ngsi detik gembira tersebut di laman Instagram, pelakon berusia 37 tahun itu tersentvh hati apabila Tunku Azizah berkenan membaca k1sahnya yang did4kwa mempunyai masalah g4ngguan kesvburan.

“Terh4ru, terkejvt, semua ada. Macam mimpi dapat bercakap dengan Tuanku Permaisuri yang saya sendiri jadikan idoIa dalam cerita perjalanan r4watan kesvburan in-v1tro (IVF) saya.

“Sungguhnya, Tuanku Permaisuri sangatlah prihatin dengan kisah saya yang bukanlah siapa2,” tulis Elizad.

Pelakon drama Jalan Ses4t Ke Syurga itu berkata, Raja Permaisuri turut berkenan berk0ngsi pengalaman baginda yang menjalani proses r4watan IVF sebanyak 17 kali sebelum disahkan hamiI.

“Tuanku berikan kata2 semangat, bercerita sendiri tentang pengaIaman Tuanku sebanyak 17 kali tempvh perjalanan IVF. Memang menyak1tkan. Hanya yang mengalami sahaja yang merasai.

“Tiada kata yang mampu saya gambarkan, terlalu gembira dapat berbual2 dengan Permaisuri yang disayangi semua. Sungguh2 keibuan,” luahnya.

Bahkan, Tuanku Permaisuri turut berkata bahawa dia men0nton drama lakonan Elizad sebelum ini dan bertanyakan sama ada dia masih berlakon atau tidak.

“Sempat juga Tuanku beritahu bahawa dia menonton drama lakonan saya sebelum ini dan bertanyakan jika saya sudah tidak berlakon lagi.”

“Allahuakhbar. Terima kasih Tuanku Permaisuri. Ampun Tuanku,” katanya.

Tambah Elizad, dia tiada niat untuk mengheb0hkan mengenai perjalanan dalam melakukan proses r4watan IVF sebaliknya hanya mahu berk0ngsi pengaIaman kepada wanita yang turut berdepan masaIah sama.

“For th0se yang kec4m & cakap “ nak buat anak pun nak b1sing2 “. Untuk pengetahuan semua, my int3ntion sharing my IVF j0urney…

“…is only for th0se TTC sqvad to get more information. Not to be afra1d or maIu berjumpa dengan pakar,” ujarnya.

Minggu lalu, Elizad yang sudah enam tahun mendirikan rumah tangga kec3wa apabila dih1na dan dikatakan m4ndul oleh seorang pengguna laman sosial sebelum membuat laporan polis.

 

Sumber: Instagram Siti Elizad, Dayah Muse (OMM), K! ONLINE

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.