“Saat ini saya men4ngis tak tert4han kerana..”- Ustazah Asma K0ngsi ‘Kiriman’ Terakhir Wanita Dipercayai Ditemb4k Suami

Keluarga Tempatan Viral

Semalam kita dikejvtkan dengan berita trag1s seorang isteri did4kwa dilakukan oleh suami sendiri. Ramai yang melvahkan rasa dvkacita menerima perkhabaran yang mervntun jiwa sesiapa sahaja yang mendengarnya.

Apatah lagi apabila arw4h dikenali sebagai seorang individu yang baik semasa h4yatnya. Daripada seorang yang tidak dikenali di dunia maya, nama arw4h kini dalam d0a ribuan rakyat Malaysia, termasuklah pencer4mah terkenal, Ustazah Asma Harun yang mend0akan kesejahteraannya di akhirat sana.

Fitnah Media Masa Kini – Ustazah Asma' Harun

Beliau melvahkan rasa tersentvh melihat kiriman-kiriman terakhir arw4h sebelum mn1nggal dunia. Tanpa berk0ngsi aib rumah tangga, wanita itu banyak berk0ngsi kiriman bersifat keagamaan, termasuk beberapa siri live daripada Ustazah Asma sendiri.

SEMOGA HUSNUL KHATIMAH DAN BEROLEH JANNAH

إِنَّا لِلّٰهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعُوْن

“Sesungguhnya kita semua daripada Allah dan kepadaNya jua kita semua akan kembali”

Allahu Akbar, kita semua dikejvtkan dengan kem4tian yang begitu trag1s. Seorang wanita dan ibu kepada dua orang anak kecil. Wajah dan suara keibuannya sungguh meny4yat hati. Hanya Allah yang tahu hakikat uj1an yang dilalui arw4h, beliau begitu menjaga r4hsia dan a1b, tidak dik0ngsikan di media.

SubhanAllah, secara peribadi sungguh saya merasa begitu s4yu, apabila melihat antara p0sting terakhir FB arw4h adalah 3 live ceramah saya.

Bermakna saat-saat akhir hidup Arw4h adalah dalam keadaan ber4mal s0leh, menyeb4rkan d4kwah dan seruan N4hi Mvngkar. Dan p0sting terakhir arw4h pada hari yang dikatakan h1lang adalah tentang SOLAT.

Bagaimana pula posting kita yang terakhir kelak..

SubhanAllah, sungguh begitu indah pemergian Arw4h. Dan tanda Hvsnul Kh4timah ini disebutkan oleh Rasulullah SAW :

إِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِعَبْدٍ خَيْرًا اسْتَعْمَلَهُ قَالُوا وَكَيْفَ يَسْتَعْمِلُهُ قَالَ يُوَفِّقُهُ لِعَمَلٍ صَالِحٍ قَبْلَ مَوْتِهِ

Maksudnya: Jika sekiranya Allah SWT menginginkan kebaikan terhadap hambaNya, maka Allah SWT menjadikannya sentiasa melakukan amal. Para sahabat RAnhum bertanya,

“Bagaimana dia menjadikannya sentiasa melakukan amal?”

Rasulullah SAW bersabda: “Allah SWT akan memberikan t4ufiq padanya untuk melaksanakan amal s0leh sebelum daripada kem4tiannya.

Hadith riwayat al-Tirmidzi: (2142)

SubhanAllah, sedikit catatan mem0ri akhir Muka Buku Arw4h:

1. 1 Mac 2021 – posting last arw4h tentang solat.
2. 24 Feb 2021 – Arw4h menukar profile picture kepada gambar 2 orang anaknya.
3. 23 Feb 2021 – Arw4h share video live kuliyah saya bertajuk : Seruan Nahi Mungkar
4. 19 Feb 2021 – Arw4h share video live kuliyah saya bertajuk : Tadabbur Surah alKahfi siri 11
5. 18 Feb 2021 – Arw4h share video live kuliyah saya bertajuk : Punca dan Solusi Keretakan Rumahtangga
6. 14 Feb 2021 – Arw4h share posting Saudara Firdaus Syakirin.
6. 10 Feb 2021 – Arw4h muat naik video dan gambar² sambutan hari lahir anak pertama berumur 4 tahun.

Saat ini saya men4ngis tak tert4han kerana mendengar suara arw4h melagukan hari lahir dan mend0akan “Allah selamatkan kamu.. Allah selamatkan Abang..” dan meminta si anak sama-sama ikut..

Duhai Anak, mungkin itulah lagu yang kamu berdua akan ulang-ulang dengar saat kamu dah dewasa kelak, saat kamu rindukan bonda kamu..

Sungguh, saat ini saya masih terp4ku dengan apa yang berlaku, d0a demi d0a dit1tipkan buat Arw4h.

SubhanAllah, pemergianmu dalam keadaan men1nggalkan buat kami pesan-pesan yang sungguh indah.. Tiada lagi kesed1han dan kesak1tan, semoga dirimu disisi Allah dalam RahmatNya dan pengampunanNya. Semoga Barz4khmu umpama Taman SyurgaNya, semoga anak-anakmu penyambung pahala jaariah buatmu..

أَللّٰهُمَّ اغْفِرلَها وَارْحَمْها وَعَافِها وَاعْفُ عَنْهَا وَاجْعَلِ الْجَنَّةَ مَثْوَاهَا

“Ya Allah, ampvnilah dia, berilah r4hmat, sejahtera dan maafkanlah dia dan jadikanlah surga sebagai tempat istirahatanya” آمين يارب العالمين

Semoga Allah maqbulkan h4jat hati saya untuk z1arah bertemu dengan anakanda dan keluarga Arw4h dalam waktu terdekat.

Selesai menuliskan dengan a1r mata jam 2.30pg
Asma’ binti Harun

#UAHSahabatDuniaAkhirat

Sumber: Ustazah Asma Harun, Siakap Keli

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.