Video Polis Bantu T0lak Van R0sak Dlm Hujan Lebat Berseorangan Dapat Pujian Ntizen

Tauladan Tempatan Viral

Sejak kebelakangan ini, media sosial menjadi medan perdebatan h4ngat ekoran terjadinya beberapa insiden membabitkan pihak berkuasa yang did4kwa tidak profesional dan cvai semasa menjalankan tugas.

Baik dari isu membabitkan anggota di sekatan jalan raya(SJR) juga isu kecvaian beberapa anggota sehingga terjadinya kes r0gol di lokap di Sarawak, keadaan ini menyebabkan timbul cakap-cakap belakang di kalangan orang ramai sehingga ada yang mula ‘pukul rata dengan mempert1kaikan’ tahap intigeriti pihak berkuasa bila bertugas.

Namun bak kata pepatah, dalam setandan pisang itu bukannya semua elok. Mesti ada juga yang tidak boleh dimakan, keadan ini samalah juga dengan mereka.

Disebalik kisah-kisah panas berkenaan masih banyak lagi sisi baik mereka yang jarang diketengahkan masyarakat antaranya kisah seorang anggota polis yang sanggup mered4h hujan lebat menolong orang awam yang dik0ngsikan seorang pengguna Twitter, @Fahmi Apiht,

“Kalau takde polis ni mesti dah kemal4ngan kat sini”

Menerusi video yang dik0ngsikannya, terdapat sebuah van yang r0sak di tengah-tengah jalan yang s1buk menyebabkan kereta-kereta di belakangnya mula tersangkut.

Namun secara tiba-tiba mvncul seorang anggota polis dari belakang yang terus memberhentikan motosikalnya dan menyapa pemandu van berkenaan.

Dia tidak lama kemudiannya mula membantu men0lak van tersebut berseorangan didalam hujan lebat.

T0lak sejauh 200 m

Menurut pemuda ini lagi, anggota polis ini juga telah membantu men0lak van berkenaan sejauh 200m. Meskipun tidak dapat dipastikan jarak sebenarnya, namun jika dilihat pada video tersebut, angka tersebut sememangnya tidak mustahil.

Perk0ngsian tersebut kemudiannya mula meraih perhatian netizen dengan rata-rata mereka menzahirkan rasa terima kasih tidak terhingga kepada anggota polis berkenaan.

Ramai yang turut memuji keprihatinannya membantu pengguna jalan raya yang sedang didalam kesus4han sedangkan orang disekelilingnya hanya memerhatikannya sahaja.

Tidak kurang juga yang turut berpendapat masih ramai di kalangan pihak berkuasa yang melakukan kerja sebegini namun tak semuanya sempat di rakam di depan lensa kamera.

 

Sumber: TWITTER, Buzzkini

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.