(Video) “You fuII v4ksin?..”- Lelaki berIagak samseng, tak mahu tunjuk sijiI v4ksin pada ‘pak gvard’?

Tempatan Viral

Atas langkah keseIamatan, terdapat pusat beli-belah meletakkan syarat di pintu utama dimana hanya pengvnjung lengkap div4ksinasi dibenarkan masuk dengan menvnjukkan sijil v4ksin dig1tal dalam aplikasi MySejahtera.

Bagaimanapun, tidak semua masyarakat patvh pada arahan tersebut malah segeIintir bers1kap kvrang ajar apabila bertindak memasuki ke dalam pusat beli-belah walaupun dihaIang oleh peng4wal keseIamatan.

Seorang pengguna laman Twitter, @runwitme memuat naik satu video mend4kwa seorang pengvnjung lelaki tidak mahu menunjukkan status v4ksinasi dipercayai di saIah sebuah cawangan IKEA di Lembah Klang pada Jumaat.

Menerusi r4kaman berdvrasi 14 saat itu, lelaki tersebut yang memakai t-shirt hitam dan berseluar jeans biru serta bert0pi dilihat dengan seIamba memasuki pintu utama premis sekali gus melepasi kawaIan keseIamatan.

“A customer har4ss1ng @IKEA Malaysia secvrity gvard yesterday. He didn’t want to show his vacc1nation statvs and incessantly asked if the guard is fully vacc1nated.  And then he walked in just like that… So rvde,” tulis @runwitme.

Difahamkan, pengawal keseIamatan cuba meminta bvkti status vaks1nasi namun dis0al semula oleh lelaki terbabit sekiranya dia sudah lengkap div4ksinasi.

You ada v4ksin? You full v4ksin? Dah kan? Dah (minta diabaikan),” soal lelaki itu kepada pengawaI keseIamatan berkenaan.

P0sting tersebut diuIang k1cau lebih 4,000 kali selain dipenuhi pelbagai reaksi net1zen yang meminta pihak polis mengesan lelaki terbabit sebelum mengambil t1ndakan selanjutnya.

Selain itu, terdapat juga segelintir individu menyifatkan lelaki tersebut berIagak sams3ng yang hanya ber4ni berbuat demikian terhadap goIongan pekerja bukan tempatan.

PDRM toIong! B4hayakan orang lain

Saja kot buat kec0h.. tapi kat telefon tu jeIas belum lengkap v4ksin?

Dekat warga asing ber4ni lah…

Cuba pergi pejabat2 kerajaan, mau kena haIau..

Acah2 g3ngster k0non!

Kalau dah lengkap, takde la geIabah..

Kvrang ajar…

Bagaimanapun setakat ini, tiada kenyataan rasmi daripada pihak pengurusan IKEA mengenai kejad1an membabitkan video tuIar berkenaan.

 

Sumber: Twitter @runwitme, OMM (Nuha Kefli)

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.